تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین‌های مختلف جشن غدیر در خوزستان برگزار شد

  همزمان با فرا رسیدن عید غدیرخم، آیین‌های متنوعی از قبیل نورافشانی، پذیرایی مواکب علوی، توزیع غذای گرم و جشن‌های خیابانی در اهواز و استان خوزستان برگزار شد.

  برپایی موکب های علوی، پخت غذای گرم، نوافشانی در پارک‌ها، مساجد و مناطق، جشن‌های خیابانی، توزیع شربت و شیرینی توسط اصناف در بازار از جمله برنامه‌هایی است که برای این روز پیش‌بینی شد.

همچنین برپایی سفره چند کیلومتری در استان یکی دیگر از برنامه های اصلی جشن غدیر در خوزستان است که در نقاط مختلف برگزار شد.

ضیافت علمی و پخت چندین هزار پرس غذای گرم نیز در اهواز و سایر شهرستان های استان انجام شده و این غذاهای گرم روز عید بین نیازمندان و مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

جشن غدیر در مدارس استان خوزستان نیز در روزهای اخیر برگزار شده و با برگزاری دوره های مختلف دانش آموزان با واقعه غدیر بیشتر آشنا شدند.

همچنین تعدادی از مردم خوزستان با راه‌اندازی کاروان های شادی خودرویی و موتوری در استان این جشن بزرگ را گرامی داشتند.

مولودی خوانی، شعرخوانی، نورافشانی و سرودهای انقلابی از جمله برنامه های جشن بزرگ غدیر است که در تکیه‌ها، مساجد و محلات استان خوزستان در حال برگزاری است.

نمایش بزرگ حُکْمِ ولایَت نیز به همراه با نورافشانی،فضای مفرح خانوادگی و پذیرایی مواکب علوی از ۲۷ خردادماه در اهواز آغاز شد و تا پنج تیر ماه ادامه دارد.

این نمایش در محل سالن منتظران ظهور در جاده ساحلی شرقی، جنب پارک شهروند در حال برگزاری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار