تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه از مزایدات ایران خودرو با خبر شویم؟
امروزه به دلیل افزایش قیمت‌ها، خرید خودرو برای بسیاری از افراد می‌تواند چالش برانگیز باشد. از سوی دیگر افراد در تلاش هستند تا بتوانند برخی از خودروها را به دلیل شرایط خاصی که دارند، با قیمت کمتر خریداری کنند. شرکت در مزایدات خودرو یکی از راهکارهای خرید خودرو با قیمت پایین است. اگر می‌خواهید نسبت به مزایده ایران خودرو مطلع شوید، باید مراحل زیر را طی کنید.

مزایدات ایران خودرو

امروزه به دلیل افزایش قیمت‌ها، خرید خودرو برای بسیاری از افراد می‌تواند چالش برانگیز باشد. از سوی دیگر افراد در تلاش هستند تا بتوانند برخی از خودروها را به دلیل شرایط خاصی که دارند، با قیمت کمتر خریداری کنند. شرکت در مزایدات خودرو یکی از راهکارهای خرید خودرو با قیمت پایین است. اگر می‌خواهید نسبت به مزایده ایران خودرو مطلع شوید، باید مراحل زیر را طی کنید.

اطلاع‌رسانی از طریق آگهی

در برگزاری مزایده تفاوتی نمی‌کند که مزایده گزار چه سازمان یا ارگانی است، در هر صورت برای اطلاع‌رسانی باید فراخوان صادر شود. ایران خودرو نیز برای برگزاری مزایدات باید آگهی و فراخوان منتشر کند تا همه افرادی که شرایط شرکت در مزایده را دارند، مطلع و شانس خود را امتحان کنند. با توجه به نوع مورد معامله در مزایده، تمام اطلاعات باید توسط مزایده گزار جمع آوری و به صورت دقیق و جامع در آگهی ذکر شود. همچنین تمام آنچه که مزایده گزار مد نظر دارد، شروطی که باید خریدار به آن‌ها متعهد باشد، باید در آگهی درج شوند تا افراد با اطلاعات کامل در مزایده شرکت کنند. از جمله اطلاعاتی که می‌تواند در مسیر تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد، نوع خودرو، سال ساخت خودرو و قیمت پایه است. در آگهی ستاد ایران مزایده خودرو، اطلاعات به طور کامل درج می‏شوند.

انتشار آگهی در سایت

پس از آماده کردن آگهی توسط مزایده گزار، آگهی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت‌های معتبر منتشر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از مزایده ایران خودرو با خبر شوید، یا باید روزنامه خریداری کنید و یا باید سایت‌های مرجع را جستجو کنید. با توجه به دسترسی آسان به تلفن همراه و اینترنت، سریع‌ترین راه چک کردن سایت مزایده است. سایت ارتباط گستران هزاره به عنوان سایت پیشرو در انتشار آگهی‌های مزایده، آگهی‌های مزایدات ایران خودرو را نیز در مدت زمان کوتاهی منتشر می‌کند.

تفکیک آگهی مزایده

ممکن است با ورود به سایت مزایده، با حجم زیادی از آگهی‌های مزایده روبرو شوید. نگران نباشید، شما می‌توانید از طریق نوار جستجو، آگهی مرتبط را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنید. از طریق اعمال برخی از فیلترها به طور مستقیم به لیست مزایدات شرکت خودروساز ایران خودرو خواهید رسید. آگهی‌های مربوط به ایران خودرو می‌تواند بسیار متنوع باشد، از مزایدات خودرو گرفته تا مزایدات سایر اقلام، اگر قصد خرید خودرو دارید، با انتخاب آگهی‌های مزایدات خودرو انتخاب خود را محدودتر کنید. اینک با مطالعه مفاد درج شده در آگهی می‌توانید تصمیم خود را مبنی بر شرکت کردن یا نکردن مزایده، بگیرید.

انتخاب خودرو

در مزایده ایران خودرو، خودروهایی که مورد مزایده قرار می‌گیرند، می‌توانند خودروهای اوراقی، کم کارکرد و یا خودروهای سالم باشند. معمولا خودروهای اوراقی را به دلیل استفاده از قطعاتی که دارند خریداری می‌کنند، برخی دیگر از خودروهایی که در ایران خودرو مزایده گذاشته می‌شوند، خودروهایی هستند که در حین حمل و نقل از کارخانه آسیب دیده اند. به طور کلی می‌توان گفت خودروهایی که توسط ایران خودرو مورد مزایده قرار می‌گیرند بسیار متنوع هستند و این شما هستید که متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و خودروی مورد علاقه خود، باید تصمیم بگیرید در کدام مزایده شرکت کنید.

قیمت‌گذاری

اگر تمایل دارید در مزایده شرکت کنید، در زمینه قیمت‌گذاری باید بسیار دقیق عمل کنید. طبق قوانین همه مزایدات، برای برنده شدن باید قیمت پیشنهادی خود را نسبت به سایر رقبا بالاتر ارائه دهید. مزایده گزار قیمت پایه را در نظر گرفته است، شما باید قیمت خود را بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت بازار اعلام کنید. در مرحله اول باید خودرو مورد نظر را از نزدیک رویت کنید. در آگهی، آدرس بازدید حضوری از خودرو درج می‌شود، این فرصت را از دست ندهید. اینک با توجه به اینکه از خودرو بازدید حضوری داشته‌اید، باید در قیمت‌گذاری ایرادات و مشکلاتی که در خودرو مشاهده کرده‌اید را لحاظ کنید. هرگونه ‌عدم توجه به جزئیات می‌تواند مانع برنده شدن شما شود.

پرداخت مبلغ اولیه

در کنار قیمت‌گذاری شما باید وجه تضمین را که مزایده گزار در نظر گرفته است، پرداخت کنید. وجه تضمین که حدود ۱۰ درصد از مبلغ پایه در نظر گرفته شده است، به منظور ضمانت شرکت شما در مزایده و بستن قرارداد است. اگر شما برنده مزایده شوید و از بستن قرارداد امتناع کنید، مبلغ اولیه توسط مزایده گزار ضبط می‌شود و نفر دوم را به عنوان فرد برنده اعلام می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از اقدام به شرکت در مزایده نسبت به شروط مزایده گزار و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید اطمینان کافی به دست آورید.

سخن پایانی

برای شرکت در مزایده زمان بسیار مهم است. از آنجا که مزایده گزار مدت زمان کوتاهی را بین انتشار آگهی و دریافت مدارک در نظر گرفته است، شما باید از همان روزهای ابتدایی که آگهی منتشر می‌شود، از مفاد آگهی مطلع شوید. سایت ستاد ایران مزایده خودرو و دیگر سایت‌های مرجع با مانیتورینگ لحظه‌ای، آگهی‌ها را در مدت زمان کوتاهی رصد و به صورت جامع در سایت منتشر می‌کنند. بدین صورت شما زمان کافی برای بازدید خودرو و استعلام قیمت در بازار را خواهید داشت.

:
:
:
آخرین اخبار