تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
حضور پرشور خوزستانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نشانه انسجام ملی است

  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضور پرشور خوزستانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه انسجام ملی عنوان کرد و گفت: حضور حداکثری مردم انقلابی و شهید پرور استان در انتخابات ضروری است تا فرد دلسوز و اصلح انتخاب کنند.

 حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این دوره از انتخابات به دلیل شهادت آیت الله رئیسی تلخ است اما برابر قانون اساسی در صورت درگذشت رئیس جمهور بعد از ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود که با تصمیم هیات دولت هشتم تیرماه برای برگزاری این کارزار ملی انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات یک ‌مسئولیت اجتماعی است ادامه داد: بخشی از مسئولیتی که خداوند برعهده افراد گذاشته فردی و برخی مسئولیت‌ها اجتماعی است که حضور در انتخابات را می توان از جمله این مسئولیت ها دانست.

  •  

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: نباید نسبت به تعیین سرنوشت کشور بی تفاوت بود و همه باید در صحنه انتخابات حضور پرشور داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم ‌انقلاب حضور در پای صندوق را حماسه ملی نامیدند اظهار کرد: این حماسه ملی باعث ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی و ایران ‌می‌شود.

 برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار