تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دعوت امام جمعه دزفول از مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات

  امام جمعه دزفول با دعوت همه قشرهای مردم به حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه‌ای سیاسی،‌ ملی و همگانی است.

 حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه‌های نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر، انتخابات را عید سیاسی و سرنوشت ساز کشور دانست و بیان کرد: انتخاب آگاهانه باعث پیشرفت کشور و برعکس باعث عقبگرد کشور برای سال‌های آینده می‌شود.

وی مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات را مسوولیتی همگانی دانست و افزود: صف آرایی تفکرات مختلف در انتخابات کنونی، شکل گرفته است که باید با آگاهی و تحقیق کامل نسبت به انتخاب تفکر کارآمد برای اداره کشور اقدام کرد.

امام جمعه دزفول بیان کرد: در شرایطی که نامزدهای جریان انقلابی اجماع نکرده‌اند، نیاز به اجماع مردمی برای انتخاب نامزد اصلح برای استمرار راه شهید رییسی است.

همه برای مشارکت حداکثری و دعوت دیگران در انتخابات وظیفه دارند

حجت الاسلام بهرامپور انتخابات را رقم زننده سرنوشت کشور دانست و گفت: همه برای مشارکت حداکثری و دعوت دیگران به شرکت در انتخابات وظیفه دارند تا در همان مرحله نخست سرنوشت انتخابات را نهایی کنند.

وی انتخابات را مهمترین رویداد سیاسی کشور دانست و افزود: حضور گسترده در انتخابات امنیت آفرین، عزت آفرین و سرنوشت ساز است.

انتخابات ایران تعیین کننده سرنوشت منطقه است

خطیب جمعه دزفول اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران نه تنها تعیین کننده سرنوشت کشور بلکه ترسیم کننده سرنوشت منطقه و دنیا است.

وی افزود: جمهوری اسلامی تلاش مستکبران برای ایجاد نظام دوقطبی در دنیا را در هم شکست و بساط مستکبران را در ایران و منطقه در هم پیچید.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با پیروی از ولایت، تمام تلاش دشمنان را در ۴۵ سال گذشته به شکست کشانده است.

وی ادامه داد: دشمن طی چند دهه اخیر انواع فتنه‌ها و برنامه‌ها را علیه ایران اسلامی اجرایی کرده است که تمام این نقشه‌ها با حضور ملت در صحنه و رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقش بر آب شد.

پرهیز از رای دادن براساس موج سازی‌ها و دغل بازی سیاسی

امام جمعه دزفول تاکید کرد: جمهوری اسلامی با وجود همه کارشکنی‌ها،‌ امروز به قدرتی تبدیل شده است که دشمن حتی جرات تصور حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد.

وی ادامه داد: اصول و ارکان حرکت نظام اسلامی به دست فقیهی عالم، ‌شجاع، ‌امین، حکیم و به روز است که حتی با روی کار آمدن رییس جمهوری همسو با سیاست‌های غرب این اصول تغییر نخواهد کرد.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: انتخاب رییس جمهور ناکارآمد اگرچه موجب تغییر در جهت گیری نظام اسلامی نمی‌شود اما موجب ایجاد هزینه و سختی برای مردم و کشور می‌شود که باید با حضور آگاهانه در انتخابات ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی را رقم زد.

وی پرهیز از رای دادن بر اساس موج سازی‌ها و دغل بازی سیاسی را ضروری دانست و افزود: همه برای انتخاب نامزد اصلح فارغ از جهت گیری‌های حزبی و سیاسی حجت شرعی و مسوولیت دارند.

خطیب جمعه دزفول با دعوت همه مردم به مشارکت و حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات گفت: گره گشایی از مسایل مختلف کشور به دست رییس جمهور توانمند، ‌پرتلاش و کارآمد ممکن است.

خانواده محور تمرکز دشمنان ایران تبدیل شده است

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به سالروز رویداد تاریخی مباهله و نامگذاری این روز به نام «خانواده» اظهارکرد: خانواده، محور تمرکز دشمنان ایران اسلامی برای آسیب به کشور است که با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و مردمی نسبت به کاهش آسیب و مشکل خانواده‌ها باید اقدام جدی شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی آسیب‌های فراوانی به خانواده وارد کرده است، افزود: احیای گروه‌های «عاقله» برای حل و فصل مسایل زوج‌ها و مشکلات و مسایل طایفه‌ها ضروری است.

همگرایی میان مردم و مسوولان عامل گره گشایی از مسایل شهری است

امام جمعه دزفول با گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: همگرایی میان مردم و مسوولان عامل گره گشایی از مسایل شهری است.

وی افزود: ایجاد حلقه‌های مرمی در محلات با استفاده از ظرفیت بسیج در مساجد نقش تعیین کننده‌ای در رصد مسایل محلات و گره گشایی از آنها دارد.

 اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار