تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۵۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: مردم برای تامین امنیت ملی در انتخابات مشارکت کنند

  استاندار خوزستان گفت: مردم برای تامین امنیت و منافع ملی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

 علی‌اکبر حسینی‌محراب روز جمعه با حضور در حسینه عاشقان ثارالله اهواز پس از انداختن رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای تامین امنیت ملی کشور ضروری است هر ایرانی که وطنش را دوست دارد در انتخابات شرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها حضور مردم در انتخابات را می‌سنجند اظهارکرد: هر چقدر میزان مشارکت مردم در انتخابات شور بیشتری داشته باشد منافع و امنیت ملی نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار خوزستان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را در توسعه اقتصاد بین‌الملل ضروری دانست و گفت: با مشارکت گسترده مردم، رئیس جمهور با قدرت بیشتری در جوامع بین‌المللی، کشورهای آسیایی و اوراسیا حاضر خواهد شد و اثرگذاری بیشتری در مناسبات اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

حسینی‌محراب ادامه داد: مشارکت مردم همچنین در امنیت داخلی و خارجی و بازار بین الملل نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ با فراهم کردن زمینه قدرتمندی خارج از مرزها، چرخ اقتصاد، شهرک‌های‌ صنعتی، کشاوزی، صنایع تبدیلی و حضور شرکت‌های دانش بنیان نیز قدرت بیشتری خواهند داشت و رئیس جمهور می‌تواند با قدرت وزرا و کابینه اش را انتخاب کند.

وی بیان کرد: وقتی اقتدار داشته باشیم بخش زیادی از مشکلات ملی و بین‌الملل را می‌توان حل کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های خوزستان پای کار انتخابات هستند گفت: اگر مردم پشت سر رییس جمهور باشند بهتر میتواند از حق مردم دفاع کند و با قدرت کابینه و وزرای خود را انتخاب کند.

  •  


حسینی‌محراب گفت: سه هزار و ۴۳۸ صندوق رای در خوزستان فعال است که از این تعداد ۸۹۷ صندوق سیار در نقاط مختلف کوهستانی مستقر شده‌اند.

وی اظهارکرد: ۷۰ هزار نفر از نیروهای مردمی و نخبگان مسئولیت برگزاری انتخابات و ۱۱هزار نفر نیروی سپاه و نظامی امنیت انتخابات را برعهده دارند و انتخابات با آرامش در حال برگزاری است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

به منظور دریافت آرای مردم در مناطق سخت گذر، تمهیدات لازم فراهم شده به گونه ای که صندوق‌های اخذ رای توسط بالگرد به این نقاط ارسال می‌شود.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار