تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز: دوری از طاغوت و کفر معیار مهمی برای انتخاب فرد اصلح است

 مام‌ جمعه اهواز دوری از طاغوت و کفر را معیار مهمی برای انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: یک‌ نامزد اصلح از دید رهبری فردی صادق، دانا، باتقوا، با درایت و بابصیرت است که تفکرات او مخالف عقیده‌های دشمنان باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات مطالبه جدی مقام معظم رهبری است لذا باید هر چه سریعتر به پای صندوق‌های رای رفته و این فریضه الهی را به جا آورد.

وی دوری از طاغوت و کفر را معیار مهمی برای انتخاب فرد اصلح دانست و افزود: اگر تشخیص دهیم که جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی است، رای دادن به این جریان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است.

امام‌ جمعه اهواز گفت: برخی‌ها به دلیل اینکه هیچ یک از نامزدها را شایسته نمی‌دانند، در انتخابات شرکت نمی‌کنند که کار صحیحی نیست و با این کار حق رای خود را دفن می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوران آیت الله رییسی، ریل‌گذاری خوبی در کشور انجام شد و جریان مقاومت در منطقه به خوبی شکل گرفت که بارها مورد تایید رهبری بود لذا این راه باید ادامه یابد اما اگر به فردی نااهل رای دهیم در واقع رای خود را سوزانده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یک‌ نامزد اصلح از دید رهبری باید فردی صادق، دانا، باتقوا، با درایت و بابصیرت باشد همچنین تفکرات او مخالف عقیده‌های دشمنان باشد.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در خصوص انتخاب اصلح، باید دید دشمن چه کسی را نظاره گرفته و چه کسی برای او خطرناک است. رییس جمهور آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که اگر به فلان شخص رای دهید منافع ما در منطقه به خطر می‌افتد اما اگر به فرد دیگری رای دهیم سلطه مقاومت در منطقه تمام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: اگر مدیر قوی و توانمند انتخاب کردیم مشکلات ما برطرف خواهد شد در غیر این صورت بر مشکلات افزوده می‌شود لذا ابتدا باید تحقیق کرد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رای دهیم.

وی در ادامه به مشکلات شهر اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه بلوار ساحلی اهواز پر از آشغال شده و حال آدم از این موضوع به هم‌ می‌خورد که انتظار داریم مسئولان به حاشیه‌های شهر اهواز بیشتر توجه کنند.

امام جمعه اهواز به فرا رسیدن روز مباهله اشاره کرد و افزود: مباهله سند زنده‌ای بر حقانیت اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: هر چه حیات بشری جلو می‌رود اهمیت خانواده بیش از پیش احساس می‌شود به این معنی که داشتن جامعه‌ای سالم در گروه خانواده صالح است.

وی افزود: انسان باید با همسر خود به نیکی رفتار کند در غیر این صورت از هم گسستگی خانواده‌ها را به همراه دارد و همین امر باعث افزایش آمار طلاق خواهد شد.

  با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور، جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار