khouznews.ir

آخرین اخبار
09:07 - 1403/07/30
رئیس اداره بیماری‌های عضلانی_اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، پوکی استخوان را بیماری خاموش و مرتبط با افزایش سن خواند و ضمن تشریح عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این بیماری و چگونگی کنترل آن، گفت: تصور می‌کنیم که بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی یک نفر از هر دو نفر به پوکی استخوان یا کمبود ماده معدنی استخوان، دچار باشند.
19:56 - 1403/07/29
/هفته ملی سلامت زنان/
 بنا بر پژوهش‌ها، رسانه‌ها و فضای مجازی مهمترین عامل تاثیرگذار بر رفتارهای سلامت زنان هستند و هر چه توان تجزیه و تحلیل زنان در پیامهای رسانهای و مفاهیم ارسالی بیشتر شود آن جامعه از سلامت بیشتر و توسعه انسانی بالاتری برخوردار خواهد بود؛ از سوی دیگر رسانه در شادابی زنان و آگاهی آن‌ها از عوامل خطرساز جسمی و روانی‌شان نقش موثری دارد.
08:45 - 1403/07/29
/روز جهانی پوکی استخوان/
 پوکی استخوان به این دلیل «بیماری خاموش» گفته می‌شود چون ممکن است به آن مبتلا باشید اما ندانید؛ در مراحل اولیه بروز این بیماری، علائم آن کمتر خود را نشان می‌دهند و تشخیص بیماری سخت‌تر می‌شود.
11:47 - 1403/07/23
 ویتامین D برای سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت کلی ضروری است و با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.  دستورالعمل‌های جدید انجمن بین‌المللی غدد درون‌ریز توصیه می‌کند که افراد ۷۵ ساله و بالاتر باید مصرف مکمل‌های ویتامین D را در نظر بگیرند. اما چرا ویتامین D برای افراد مسن بسیار مهم است؟ و چقدر باید مصرف کنند؟
11:10 - 1403/07/23
متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به خطرات شکستن قولنج گردن در مراکز غیردرمانی گفت: فریب تبلیغات و سودجویی برخی افراد از طریق تبلیغ ماساژدرمانی در فضای مجازی و مراکز غیرمعتبر را نباید خورد، زیرا پایه و اساس علمی ندارد.
11:05 - 1403/07/23
/روز ملی مبارزه با سل/
 سِل یک بیماری عفونی شایع و در بسیاری از موارد مرگ‌بار و کشنده است که با گونه‌های مختلف مایکوباکتریا و به طور معمول «مایکوباکتریوم توبرکلوزیس» ایجاد می‌شود و انتقال باکتری توسط قطرک‌های تنفسی از فرد بیمار است؛ عوامل متعددی مردم را در ابتلا به عفونت سل مستعدتر می‌کند و مهم‌ترین عامل خطرساز در سراسر جهان اچ‌آی‌وی است و همچنین سل به ازدحام بیش از حد و تغذیه نامناسب بسیار مرتبط است که باعث می‌شود یکی از بیماری‌های اصلی در اثر فقر باشد.
09:19 - 1403/07/23
  آیا تا به حال حس کرده‌اید که چیزی بزرگ و مهم در دنیای اطرافتان در حال وقوع است، ولی شما جایی دور از آن قرار دارید؟ یا شاید لحظه‌ای که صفحه‌ گوشی‌تان را چک نمی‌کنید، حس کنید اتفاقی که نباید، از دستتان رفته است؟ این همان حس معروف «ترس از دست دادن» یا FOMO (Fear of Missing Out) است.
15:33 - 1403/07/16
  یک متخصص روانشناسی بالینی با اشاره به اهمیت سلامت روان در شکل‌گیری شخصیت کودکان گفت: سلامت روانی در کودکان، نیازمند رویکردهای گوناگونی است که شامل گفت‌وگو با کودکان، ارتقای مهارت‌های ارتباطی آن‌ها، مدیریت استرس و تشویق به فعالیت‌های خلاقانه روزمره می‌شود.
13:51 - 1403/07/09
مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد:
  مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: تاکنون حدود ۳۶ هزار نوزاد مورد معاینه قرار گرفته‌ و ۱۱۷ نوزاد مشکوک به افت شنوایی برای آزمایش‌های تشخیصی، به کلینیک‌های شنوایی‌شناسی ارجاع داده شده‌اند.
22:16 - 1403/06/25
معاون غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تامین دارو در آستانه فصل پاییز در خوزستان گفت: با رویکرد آماده‌باش پیک پاییز و بحران‌های پاییزی، تامین واکسن آنفلوآنزا به موقع انجام و از ۱۲ شهریورماه اولین پارت واکسن با ۵۰ هزار عدد از سه برند فرانسوی، هلندی و تولید داخل تامین و در همه مناطق توزیع شده است.
12:55 - 1403/06/20
خواب برای دانش‌آموزان به خصوص کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا اگر خواب کافی نداشته باشند در معرض خطر چاقی، دیابت، سلامت روانی و مشکلات رفتاری قرار می‌گیرند. آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می‌کند کودکان ۶ تا ۱۲ ساله باید در هر ۲۴ ساعت به طور منظم بین ۹ تا ۱۲ ساعت بخوابند. همچنین نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله باید در هر ۲۴ ساعت ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابند.
08:52 - 1403/06/18
 یک پزشک طب سالمندان با بیان این‌که فواید ورزش آنقدر زیاد و متنوع است که می‌توان آن را به عنوان «دارویی برای تمام دردها» دانست، گفت: ورزش، یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامتی و شادابی انسان کمک می‌کند.
12:17 - 1403/06/11
  سطح بالای سر و صدا در محل کار حدود یک میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث مرگ زودرس می شود.
12:16 - 1403/06/11
  در گفت‌وگوی  با دکتر سیما فردوسی، روان‌شناس و استاد دانشگاه، به بررسی چالش‌های والدین در ارتباط با نسل Z پرداختیم. دکتر فردوسی با تأکید بر تفاوت‌های عمیق این نسل با نسل‌های گذشته، توصیه کرد که والدین باید رویکردهای سنتی خود را تغییر دهند و با درک نیازها و علایق نسل Z، به تعامل سازنده‌تری با فرزندان خود بپردازند.
13:29 - 1403/05/22
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بهترین تجربه از پیاده‌روی زمانی به دست می‌آید که همراهان دلسوز و صمیمی در همه مراحل سفر همراه سالمندان باشند و به آن‌ها در مواجهه با مشکلات کمک کنند و به همین دلیل، بهتر است با دوستان یا خانواده به سفر بروند.
11:38 - 1403/05/21
 مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به علائم بیماری کودکان در راهپیمایی اربعین گفت: خانواده باید در طول سفر از قرار دادن کودک در معرض تشعشعات و دود سیگار، مواجه شدن کودک با افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و عفونی، محیط‌های آلوده و غیربهداشتی، گزش حشرات و جانوران موذی جلوگیری کند.
09:13 - 1403/05/21
هوش هیجانی یاEQ   به مهارتی گفته می‌شود که به وسیله آن می‌توان احساسات خود و دیگران را درک و مدیریت کرد. این مهارت یکی از عوامل مهم برای رشد و توسعه سالم کودکان بوده و توسعه آن بر توانایی‌های اجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد.
12:32 - 1403/05/01
  کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه یک نفر از هر سه نفر ۳۵ تا ۶۴ ساله و یک نفر از هر دو نفر در سن بالای ۶۵ سالگی به فشار خون دچار می‌شوند، گفت: فشار خون بالا از بیماری‌هایی نیست که بتوان آن را درمان قطعی کرد و پس از پایان درمان، زندگی را مانند گذشته ادامه داد بنابراین این بیماری تا آخر عمر به مراقبت و توجه نیاز دارد.
11:41 - 1403/04/17
معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز عنوان کرد
  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیوع بیماری‌های جدید قابل انتقال از حیوان به انسان در ۳۰ سال اخیر گفت: برخی از این بیماری‌ها مانند هاری، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و طاعون به دلیل بروز همه‌گیری و احتمال مرگ و میر در انسان موجب رعب و وحشت می‌شوند.
08:06 - 1403/04/16
  راههای بسیاری وجود دارد که والدین می‌توانند به کمک آن‌ها، تعاملاتی با کیفیت بالاتری با فرزندان داشته باشند. گنجانده شدن ایده‌های ساده وجالب در برنامه روزانه والدین از بدو تولد تأثیر زیادی بر یادگیری و رشد مغز کودکان دارد. این یک راه عالی برای لذت بردن و در عین حال ایجاد پیوندی قوی‌تر در ایجاد ارتباط با فرزندان است.