تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمعیت رای دهندگان خوزستانی ساعت به ساعت افزایش می‌یابد

 دبیر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های اخذ رای گفت: جمعیت رای دهندگان استان ساعت به ساعت افزایش می‌یابد.

حجت الله دهدشت بیان کرد: از راس ساعت هشت که فرآیند انتخابات در خوزستان آغاز شده گزارشات حاکی از مملو بودن شعب اخذ رای و حضور گسترده مردم است.

وی اظهارکرد: با توجه به افزایش جمعیت در شعب اخذ رای تقاضا می‌شود شهروندان در زمان باقی مانده نسبت به حضور در شعب اخذ رای اقدام و در این جشن سیاسی شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات، مردم برای رای دادن تا ساعت ۱۸ زمان دارند البته امکان تمدید این زمان بر اساس تصمیم وزیر کشور وجود دارد.

دهدشت بیان کرد: مردم برای رای دادن می‌توانند از ۲ مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی هوشمند برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای اطلاع از نشانی شعب اخذ رای می‌توانند به سایت انتخابات کشور مراجعه کنند.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار