تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۶۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر رای، یک قدم عقب‌نشینی دشمن
 

ناظران سیاسی دنیا از همه بیشتر از حضور مردم می‌ترسند چراکه قدرت مردم را دیده‌اند این جمله تعبیر مقام معظم رهبری است از این رو هر برگ رای مردم یک قدم عقب‌نشینی دشمن است.

  انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی در کشور، مساله‌ای است که امروز به یکی از کابوس‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

از یک ماه پیش تاکنون که بساط چهاردهمین انتخابات جمهوری اسلامی ایران گسترده شده است و از کارگزاران نظام تا مردم همگی خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده می‌کنند شبکه‌های معاند شیپورها و بلندگوهای لجن‌پراکنی خود را به سمت کشور گرفته‌اند تا حتی اگر شده یک نفر را از حضور در انتخابات منصرف کنند.

دشمنان ایران اسلامی غافل از این هستند که مردم ایران همیشه توطئه‌های نخ‌نما و تلاش‌های مذبوحانه را با حضور پرصلابت خود نقش برآب می‌کنند و با وجود مشکلات اقتصادی که امروز کشور با آن‌ها درگیر است اجازه نمی‌دهند کسی خارج از مرزهای وطن برای آن‌ها تعیین تکلیف کند.

امروز در جای جای ایران اسلامی و استان خوزستان، مردم از اوایل صبح آرام آرام دست در دست یکدیگر با یکدلی، یک‌رنگی و همبستگی گام برمی‌داند تا نام نامزد اصلح خود را در صندوق‌ رای بیندازند و قدمی برای پیشرفت و اعتلای کشور بردارند.

 

در اغلب شعب، رای دهندگان حضور یافته‌ و صف‌های رای گیری تشکیل شده است، عوامل اجرایی انتخابات از مردم می‌خواهند رای خود را در ساعات اولیه در صندوق بیندازند تا در آخرین دقایق انتخابات با توجه به تجربه انتخابات‌های گذشته ازدحام جمعیت شکل نگیرد و صفوف طولانی تشکیل نشود.

در مسجد جواد الائمه اهواز که یکی از شعب اخذ رای مهم در اهواز به شمار می‌رود و رای دهندگان از صبح زود در این شعبه حضور یافته‌اند.

 

رییس جمهوری می‌خواهیم که حال مردم را خوب کند

آقای ۵۲ ساله با در دست داشتن شناسنامه یه خبرنگار ایرنا در خصوص توقع خود از رییس جمهور آینده گفت: از رییس جمهور آینده انتظار دارم راه شهید رییسی را ادامه دهد در مسیر فرمایشات رهبر قدم بردارد و به اوضاع اقتصادی ایران سر و سامان بدهد.

وی افزود: رییس جمهوری می‌خواهیم که حال مردم را خوب کند و به دنبال رفع مشکلات مردم باشد و برای آرامش و رفاه مردم در میدان عمل حضور داشته باشد نه اینکه پشت میز نشین باشد.

 

انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است

یک بانوی دانشجو و جوان که در این حوزه انتخاباتی حضور یافته است از دلایل رای دادن خود می‌گوید و می‌افزاید: من تمایلی به رای دادن نداشتم ولی پس از اینکه برنامه‌های کاندیدا را دیدم متقاعد شدم که از بین آن‌ها، کسی که حرف‌هایش به واقعیت نزدیک‌تر است را انتخاب کنم چراکه فکر می‌کنم انتخاب کردن از انتخاب نکردن خیلی بهتر است و حداقل چند ساله دیگر غصه نمی‌خورم که ای کاش رای می‌دادم و کاندیدای با برنامه را انتخاب می‌کردم.

فرد دیگر که همراه با همسر و سه فرزند خردسالش حضور یافته است می‌گوید: اگر امروز ما دست به انتخاب نزنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند انتخابی که می‌تواند برای ما سنگین تمام شود. امروز من با همسر و فرزندانم اینجا هستیم تا بگوییم ما خودمان می‌توانیم برای خودمان بهترین را انتخاب کنیم.

 

معیشت مردم باید برای رییس جمهور آینده مهم باشد

وی ادامه می‌دهد: از رییس جمهور آینده می‌خواهم نسبت به شرایط اقتصادی و معیشت مردم حساس باشد، زندگی برای امثال ما که مسئولیت فرزند را نیز دارند همراه با تورم سخت است.

وی خاطرنشان می‌کند: خرید مسکن، خودرو و فراهم کردن امکانات اولیه نباید برای ما به آرزو تبدیل شود این همان چیزی است که یک رییس جمهور با برنامه می‌تواند برای مردم ایجاد کند.

 

تسهیل ازدواج جوانان اولویت رییس جمهور باشد

آقای ۳۵ ساله در هنگام انداختن رای خود در صندوق می‌گوید: نداشتن امکان ازدواج به علت شرایط اقتصادی ایجاد شده یکی ازمهمترین مشکلات جوانان به شمار می رود که رییس جمهور باید بتواند با برنامه ریزی، این وضعیت را برای جوانان آسان کند.

وی ادامه می‌دهد: من گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده‌ام و مطمئنم که با توجه به برنامه‌های تعیین شده، اتفاقات خوبی در آینده برای کشور رخ می‌دهد.

براساس این گزارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شده است

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

به منظور دریافت آرای مردم در مناطق سخت گذر، تمهیدات لازم فراهم شده به گونه ای که صندوق‌های اخذ رای توسط بالگرد به این نقاط ارسال می‌شود.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار