تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گام مهم در جهت تقویت صنعت حفاری كشور برداشته شد


مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: خارج کردن شرکت ملی حفاری ایران از لیست خصوصی‌سازی، گامی مهم در جهت حفظ و تقویت این شرکت راهبردی در صنعت نفت کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان و به نقل از خبرگزاری برنا، عبدالله عذاری اهوازی ضمن تقدیر از تلاش‌های محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در خصوص خارج کردن شرکت ملی حفاری ایران از لیست سازمان خصوصی‌سازی، گفت: اقدام ارزشمند مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص خارج کردن شرکت ملی حفاری ایران از لیست واگذاری، نشان‌دهنده تعهد ایشان به صنعت نفت کشور و تلاش‌های بی‌وقفه ایشان برای حفظ و تقویت این صنعت راهبردی است.

وی این موفقیت را به مدیرعامل و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران تبریک گفت و موفقیت و سرافرازی شرکت ملی حفاری ایران را از خداوند منان مسئلت کرد.

عذاری اهوازی با تاکید بر اهمیت این اقدام خاطرنشان کرد: خارج شدن شرکت ملی حفاری ایران از لیست واگذاری و اصل 44 قطعا باعث تسهیل در انعقاد قراردادها و موفقیت های بیش از پیش خواهد بود و همچنین بر رفع مشکلات فعلی مالی این شرکت، افزایش راندمان و موجبات آرامش و آسایش کارکنان خدوم انقلابی این شرکت را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: شرکت ملی حفاری ایران از شرکت‌های مهم شرکت ملی نفت ایران است که کار حفاری چاه‌های نفت و گاز را در خشکی و دریا انجام می‌دهد. این شرکت در طول سال‌های گذشته نقش مهمی در افزایش تولید نفت و گاز کشور ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ابراز امیدواری کرد که با خارج شدن شرکت ملی حفاری ایران از لیست واگذاری، شاهد رشد و شکوفایی روزافزون این شرکت در سال‌های آینده باشیم.

عذاری اهوازی در پایان گفت: قرار گرفتن شرکت ملی حفاری در لیست واگذاری، موانعی را برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های نفتی ایجاد کرده بود. این موضوع سبب کاهش راندمان و افزایش هزینه‌های حفاری چاه‌ها می‌شد که اکنون با خارج شدن از این لیست، انتظار می‌رود شاهد تسهیل در روند انعقاد قراردادها و رفع موانع موجود باشیم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این، برخی از کارشناسان و فعالان صنعت نفت نسبت به واگذاری شرکت ملی حفاری ایران به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرده بودند.

آنها به درستی معتقد بودند که واگذاری این شرکت می‌تواند به تضعیف صنعت نفت که یک صنعت ملی کشور است منجر شود.

خروج شرکت ملی حفاری ایران از لیست واگذاری، می‌تواند به عنوان گامی مثبت در جهت حفظ و تقویت این شرکت راهبردی در صنعت نفت کشور تلقی شود

با توجه به نقش کلیدی که شرکت ملی حفاری ایران در صنعت نفت و گاز کشور ایفا می‌کند، این شرکت به عنوان یکی از مهم‌ترین و افتخارآفرین‌ترین شرکت‌های ایران شناخته می‌شود. فعالیت‌های این شرکت نقشی اساسی در توسعه اقتصادی و رفاه مردم ایران دارد.

 

:
:
:
آخرین اخبار