تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل و بهره‌برداری پل حمیدیه، گره‌های ترافیکی در مسیر اربعین را رفع می‌کند

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل و بهره‌برداری پل حمیدیه با اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال قبل از شروع اربعین حسینی خبر داد و گفت: با تکمیل و چهار خطه شدن این محور، گره‌های ترافیکی موجود در مسیر رفع خواهد شد.

رحمان بهرامی در خصوص آخرین وضعیت محور طریق الحسین (ع) بیان کرد: پل حمیدیه با طول ۳۰ متر دارای هشت شمع است که طبق زمان‌بندی انجام شده تا اربعین ۱۴۰۳ تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: برای تکمیل چند طرح موجود در محور اهواز - چذابه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار، شاهد افتتاح هر چه سریعتر این طرح ها خواهیم بود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تکمیل پل سابله با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال گفت: راه‌های ۲ طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت شده است.

وی طرح پنج کیلومتری جاده ترانزیت منتهی به پایانه چذابه را یکی دیگر از طرح های مهم این محور برشمرد و ادامه داد: کار آسفالت این محور با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

 

بهرامی با اشاره به اینکه محور اهواز _ خرمشهر یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین، کاروان‌های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق است اظهار کرد: عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر از جاده اهواز - خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر، در قالب ۲ طرح ۲۵ کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و برعکس در دست اجرا است.

 

بهره برداری از ۹ کیلومتر محور خرمشهر به اهواز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: ۲۵ کیلومتر این محور از اهواز به خرمشهر با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در حال احداث است که تلاش بر این است پنج کیلومتر ابتدایی این محور تا اربعین امسال به بهره‌برداری برسد؛ همچنین احداث ۲۵ کیلومتر این محور از خرمشهر به اهواز در دست اقدام بوده و انتظار می‌رود تا اربعین، ۹ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک برود.

وی گفت: روکش آسفالت نهایی پل تا پل بستان به طول ۲ کیلومتر و جاده کمربندی بستان به طول پنج کیلومتر در دست اجرا بوده که با تکمیل این طرح‌ها، تمام مسیر اهواز - چذابه چهار خطه خواهد شد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار