تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس ستاد انتخابات خوزستان: تمام تمهیدات لازم برای اجرای انتخابات در استان فراهم است

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه و امن در استان فراهم شده است.

 عبدالله افرازه شهاوند روز پنجشنبه در ستاد انتخابات خوزستان ضمن تسلیت اربعین شهدای خدمت و شهدای هفتم تیر و همچنین گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: هماهنگی‌های نهایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری افزود: تدارکات و زیرساخت فنی، پایداری برق، فیبر نوری و ملزومات لازم برای اجرای انتخابات در استان فراهم است.

معاون استاندار خوزستان گفت: اقدامات لازم برای پشتیبانی از برخی فرمانداری‌ها صورت گرفته و امیدواریم فردا شاهد انتخاباتی باصلابت و بدون هیچگونه مشکل باشیم.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار می‌باشد.

شهاوند گفت: برای دریافت آرای مردم در مناطق صعب العبور، تمهیدات لازم فراهم شده است به گونه ای که صندوق‌های اخذ رای توسط بالگرد به این نقاط ارسال می‌شود.

وی افزود: تمامی شعب اخذ رای به سیستم‌های سرمایشی مجهز شده اند همچنین تعرفه‌های رای، دستگاه‌های احراز هویت و صورت جلسه‌های آراء بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

  با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار