تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۵۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور بیش از ۱۶ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خوزستان

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مجموع پروانه‌های ساختمانی صادر شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون را ۱۶ هزار و ۶۳۷ مورد برای ۹۴ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی طرح نهض ملی مسکن در استان عنوان کرد.

مسعود بیات‌منش بیان کرد: همچنین تاکنون ۱۰ هزار و ۶۵۲ پایانکار برای ۴۴ هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی صادر شده است.

وی افزود: موضوع مسکن به عنوان مهمترین خدمتی که رضایت‌مندی مردم را به همراه دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیات منش از شناسایی ۱۳۸ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در شهرها و روستاهای استان و طرح جوانی جمعیت خبر داد و گفت: این رقم بیش از تعداد واجدین شرایط است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تاکنون ۶۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ هزار واحد مربوط به مسکن شهری، هشت هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات خودمالکی، ۱۰ هزار واحد در حال بازسازی توسط بنیاد مسکن، ۲۰ هزار واحد در بخش نوسازی مسکن و بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۳۷۹ واحد مربوط به نیروهای مسلح است. سه هزار و ۹۰۰ قطعه زمین نیز به طرح جوانی جمعیت در استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۳ هزار قطعه زمین آماده شده برای تحویل داریم که ۵۱ هزار مورد آن برای طرح‌های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت، ۱۴ هزار و ۵۰۰ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و هفت هزار و ۳۷۹ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است.

بیات‌منش تصریح کرد: تاکنون بیش از هفت همت، طرح مسکن در استان تعریف کردیم تا از این طریق عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص طرح مسکن مهر استان تاکید کرد: علاوه بر طرح نهضت ملی باید برای مسکن های مهر نیمه تمام از سال های گذشته برنامه ریزی کنیم که این موضوع باعث کندی در کار می شود.

بر اساس این گزارش طبق برنامه چهار ساله استان، ۲۸۰ هزار واحد باید در خوزستان ساخته شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار