تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵۰ هزار نفر در دزفول واجد شرایط رای دادن هستند

  فرماندار ویژه دزفول گفت: ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد حدود پنج هزار نفر رای اولی هستند.

  علیرضا خردمند روز پنجشنبه ادامه داد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و حماسی در این شهرستان فراهم شده است و در این زمینه آمادگی کامل در دزفول وجود دارد.

وی افزود: ۳۳۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان آماده دریافت آرای مردمی است که از این تعداد ۲۸۸ صندوق ثابت و ۴۶ صندوق دیگر سیار است.

فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: صندوق‌های سیار اخذ رای دزفول با استفاده از بالگرد، خودروهای شاسی بلند و قطار به مناطق سخت گذر در این شهرستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به گرمای هوا و فراهم کردن تمهیدات سرمایشی برای حوزه‌های اخذ رای گفت: تعداد و پراکندگی صندوق‌های اخذ رای در این شهرستان به گونه‌ای پیش بینی شده است تا امکان دسترسی سریع و آسان مردم به شعبه‌های اخذ رای فراهم شود.

خردمند با با بیان اینکه تمامی افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: مدارک لازم برای شرکت در انتخابات کارت ملی هوشمند و یا شناسنامه قدیم یا جدید است و افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند می‌توانند با شناسنامه در انتخابات شرکت کنند همچنین استفاده از برگه گواهی تعویض کارت ملی هوشمند نیز قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه مهر انتخابات در شناسنامه‌ها درج نخواهد شد، اضافه کرد: تمام تلاش متولیان برگزاری انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم و درشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خردمند ضمن دعوت از تمامی اقشار جامعه برای حضور در انتخابات، بیان کرد: مردم شهرستان دزفول همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند و هشتم تیرماه نیز با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای به طور قطع حماسه آفرینی خواهند کرد.

وی ضمن تجلیل از تلاش‌های شبانه روزی تمامی متولیان برگزاری انتخابات، گفت: هیات‌های نظارت و اجرایی، رسانه‌ها، تامین کنندگان امنیت، تیم‌های پشتیبانی و تمامی دستگاه‌های شهرستان با کار شبانه روزی در مدت زمان اندک موفق به آماده سازی تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شدند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

  ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از پنجشنبه دهم خرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خرداد به اتمام رسید. در مدت این پنج روز ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت صلاحیت ۶ نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد.

براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار