تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیر حیات مقدم: اصلاح روند استخدام در پتروشیمی‌های ماهشهر پیگیری می‌شود

امیر حیات مقدم: اصلاح روند استخدام در پتروشیمی‌های ماهشهر پیگیری می‌شود

 نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون های استخدامی از سوی پتروشیمی ها باید اصلاح شود گفت: مدیران عامل واحدهای پتروشیمی در ماهشهر و بندر امام باید نسبت به جذب نیروی بومی دغدغه داشته و متعهدانه تر عمل کنند.

 امیر حیات مقدم روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بندر امام برگزار شد اظهارکرد: همواره بیکاری جوانان بندر امام و ماهشهر که در مجاورت صنایع پتروشیمی زندگی می کنند، چالش منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این منطقه ۲۵ درصد برآورد شده گفت: اینکه مدیران عامل برخی شرکت های پتروشیمی و هلدینگ‌ها نسبت به اشتغال بومی در منطقه توجه ندارند، جای تاسف است.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه تصریح کرد: مبلغ دریافتی حقوق برخی مدیران عامل شرکت های پتروشیمی، جای تامل دارد؛ اما با این وجود انتظار است که متعهدانه نسبت به دغدغه اشتغال جوانان ساکن در مناطق پیرامونی واحدهای پتروشیمی نیز توجه داشته و در کاهش مشکلات همراهی کنند.

تحقیق و تفحص از پتروشیمی های غیرشفاف در جذب نیرو

وی با انتقاد شدید از روند برگزاری آزمون های استخدامی در پتروشیمی ها بیان کرد: برخی شرکت ها، آیین نامه های داخلی خود را به عنوان قانون تلقی کرده و رویه های غیرمنطقی را برای استخدام پیش بینی کرده اند.

حیات مقدم ادامه داد: اگر در آزمون های کتبی استخدام، ۴۰ درصد ظرفیت باید نیروی بومی باشد، انتظار می رود که این توازن نیز در آزمون های شفاهی نیز رعایت شود؛ اما این درحالی است که چنین توازنی در آزمون های استخدامی وجود ندارد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه تصریح کرد: درخواست کردم که شرکت های نسبت به رویه برگزاری آزمون های استخدامی، شفاف سازی کنند؛ به رغم پیگیری های انجام شده اما تاکنون چنین شفاف سازی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که این شفاف سازی محقق نشود؛ قطعا در آینده نزدیک از شرکت های پتروشیمی که در آزمون های استخدامی، رویه های غیر شفافی را در پیش گرفته اند، مجلس تحقیق و تفحص را از آنها را آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه با اشاره به اینکه با علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دوست و همرزم بوده ام گفت: اما انتقادات زیادی به بخش منابع انسانی این هلدینگ وارد است و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شرکت های این هلدینگ در ماهشهر مستقر هستند باید در رویه استخدام نیرو تجدید نظرهای جدی صورت گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت ۲ هزار و۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر، بخش بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

در حال حاضر ۲۱ مجتمع تولیدی با ظرفیت اسمی ۲۶ میلیون تن محصول پتروشیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طراحی و احداث شده اند. در حال حاضر چیزی در حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور در این منطقه وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار