تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۴۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سلامت ۱۰۱ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی خوزستان‌ سنجش شد
سلامت ۱۰۱ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی خوزستان‌ سنجش شد

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموع دانش آموزان ورودی به پایه اول ابتدایی استان شامل ۱۰۱ هزار مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

عبدالله حبیبی  بیان کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی از آبان سال گذشته آغاز شد و تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام رسید.

وی افزود: پوشش ۱۰۰ درصد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان انجام شد و در همین راستا رتبه نخست شاخص سنجش سلامت ملی به خوزستان تعلق گرفت.

  •  

حبیبی با بیان اینکه انجام سنجش سلامت لازمه ثبت نام در مدرسه و دریافت کتاب است، گفت: سنجش سلامت یکی از محورهای اجرای برنامه‌های تعلیم وتربیت در استان است و بسیاری از ناهنجاری‌ها و بیماری کودکان در سنجش سلامت تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: سنجش سلامت دانش‌آموزان استان در ۶۱ مرکز انجام و تلاش شد تا در مناطق دورافتاده استان نیز دسترسی به این مراکز تسهیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: بازه زمانی سنجش سلامت از سال گذشته افزایش یافت تا همه دانش‌آموزان گروه هدف در سنجش شرکت کنند.

وی افزود: سنجش سلامت باعث تشخیص زودهنگام دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری خواهد شد و همین موضوع باعث می‌شود تا با درمان این دانش‌آموزان از تکرار پایه جلوگیری شود.

 معاون آموزش استثنایی آموزش و پرورش خوزستان پیش از این اعلام کرده بود ضعیفی چشم، ناشنوایی و اختلالات یادگیری بیشترین میزان بیماری تشخیص داده شده در بین دانش آموزان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار