تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگشت به تولید ۱۰۰ واحد تولیدی خوزستان تا پایان امسال

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تا پایان سال جاری، یکصد واحد تولیدی راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید بر خواهد گشت.

 حمیدرضا فلاح ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با گرامیداشت دهم تیرماه به عنوان روز صنعت و معدن به تمام فعالان این حوزه بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ناترازی مصرف انرژی است که به ویژه در فصل گرما با مشکلات زیادی به دلیل قطعی برق به منظور تأمین برق مصرف خانوار در استان مواجه هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: به دلیل گرمای شدید هوای خوزستان در تابستان و جلوگیری از قطع برق خانوار، برق مصرفی واحدهای تولیدی استان سهمیه بندی می‌شود که باعث نارضایتی تولیدکنندگان و کاهش راندمان تولید می‌شود.

وی گفت: برای پایداری برق واحدهای تولیدی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان، با وزارت نیرو رایزنی‌هایی انجام شده تا صنعتگران با کمترین مشکل در این بخش روبرو شوند.

فلاح اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدکنندگان به عنوان یکی از مطالبات این جامعه نیز با جدیت در دست پیگیری است.

مدیر کل صمت خوزستان، تأمین مالی واحدهای کوچک و بزرگ را از دیگر دغدغه‌های این صنعت دانست و افزود: امروز بسته پیشنهادی تأمین مالی صنایع کوچک در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در وزارت صمت رونمایی خواهد شد.

وی گفت: تلاش بر این است که از راه‌های مختلف نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی تأمین شود تا با دغدغه کمتری به تولید بپردازند.

فلاح اظهار کرد: تأمین مواد اولیه، ماشین آلات و تخصیص ارز از دیگر مطالبات این قشر است که نظام‌مند کردن تخصیص ارز یکی از راهکارهای مهم در این حوزه است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تا پایان سال جاری یکصد واحد تولیدی راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید برخواهد گشت و مهمترین چالش پیش روی این واحدها تأمین مالی است.

وی اظهار کرد: هیأت حمایت از صنایع، نهضت احیا و کمک‌های فنی و اعتباری که در بودجه امسال دیده شده برای احیای واحدهای راکد استان به کارگرفته شده است.

فلاح با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشتند افزود: از بانک‌های استان انتظار می‌رود بیش از پیش در راستای حمایت از واحدهای تولید همکاری کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار