تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ شرکت تولیدکننده صنایع فلزی خوزستان برتر ملی شدند

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲ شرکت تولیدکننده موفق صنایع فلزی خوزستان به مناسبت دهه صنعت و معدن برتر ملی معرفی شدند.

حمیدرضا فلاح بیان کرد: ۲ شرکت " تاشا صنعت پارس" و "بهسازان جنوب" خوزستان تولید کننده انواع صنایع فلزی به عنوان صنایع برتر در کشور معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این ۲ شرکت در ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت صمت بر اساس شاخص‌های مختلف تولیدی و اقتصادی برتر شدند افزود: هر ۲ شرکت به دلیل تولید محصولات متنوع فلزی و جلوگیری از خروج ارز از استان و کشور به ویژه در حوزه نفت و گاز و دارا بودن روند مناسب تولید و عرضه در بازار به عنوان شرکت‌های موفق و برتر ملی اعلام شدند.

فلاح اظهار کرد: شرکت تاشا صنعت پارس ۳۰۰ نفر اشتغال دارد و به عنوان یکی از شرکت‌های موفق و با سوددهی بالا در صنایع فلزی استان و کشور شناخته شده است.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: عمده محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند شامل مخازن فلزی ذخیره‌ای، مخازن فلزی تحت فشار، فایرهیتر، فلر، مبدل هوا خنک، مخازن ذخیره سوخت و قطعات مشعل است.

وی با اشاره به شرکت بهسازان جنوب با اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر افزود: میزان سرمایه گذاری در این شرکت بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

فلاح تصریح کرد: این شرکت تولیدکننده محصولاتی همچون انواع شیرآلات صنعتی، انواع فلنج فلزی، اتصالات لوله از فلزات آهنی، شیرآلات سرچاهی، تجهیزات و لوازم تکمیلی استخراج چاه‌های نفت و گاز است.

مدیر کل صمت خوزستان مهمترین مطالبه صنایع استان را تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و انرژی به ویژه برق عنوان کرد و افزود: برای توسعه تولید، اقتصاد و اشتغال استان و کشور ضروری است به دنبال برطرف کردن نیازهای تولیدکنندگان باشیم.

  ۲ هزار واحد تولیدی در استان صنعتی خوزستان فعال هستند.

از دهم تیرماه به مدت ۱۰ روز به نام دهه صنعت و معدن نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار