تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشی از طرح‌های نیمه کاره فرودگاهی خوزستان در دولت سیزدهم تکمیل شد

 مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بخشی از طرح‌های فرودگاهی نیمه کاره در استان انجام و عملیات اجرایی بخشی دیگر نیز آغاز شده است. 

  سید مهدی رزاز روز سه شنبه در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به خرید و نصب یک دستگاه ILS جدید به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در فرودگاه بین المللی اهواز گفت: با استفاده از این دستگاه، هواپیما اجازه می‌تواند در شب و یا هوای بد، نزدیک باند فرود داشته باشد.

وی به آغاز عملیات اجرایی طرح محوطه‌سازی فرودگاه اهواز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این طرح طی یک یا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: طرح ترمینال داخلی فرودگاه به ظرفیت چهار هزار مترمربع از دیگر طرح‌های افتتاح شده در دولت سیزدهم است که در سهولت تردد مسافران نقش به سزایی دارد.

وی افزود: یکی از معضلات بزرگ فرودگاه اهواز، مشکل کابل برق باند و چراغ های روشنایی بود که با کمک مجموعه فرودگاه‌ها کشور و تلاش کارکنان، روشنایی باند فرودگاه را سر و سامان دادیم.

رزاز بیان کرد: در حال حاضر جزو پنج فرودگاه کشور هستیم که از سیستم جدید اس اف ال اس بهره مند هستیم. این سیستم در بهبود دید خلبانان نقش موثری دارد.

 

افزایش ۲۶ درصدی اعزام مسافر از طریق فرودگاه آبادان

 

در ادامه احسان الواری نژاد سرپرست فرودگاه آیت الله جمی (ره) آبادان بهسازی بلوار فرودگاه، سطوح پروازی، باند و محل پارک هواپیماها از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در این فرودگاه دانست.

وی افزود: احداث پارکینگ‌های خودرویی برای رفاه حال مسافران به صورت مسقف، نصب و راه‌اندازی سامانه پایش تصویری دوربین‌های مدار بسته و ترمیم دیوارهای حفاظتی از اقدامات در حال انجام در فرودگاه آبادان است.

سرپرست فرودگاه آیت الله جمی (ره) آبادان به پروژه نصب و راه‌اندازی اولین رادار بومی کشور در فرودگاه آبادان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح افتخاری برای خوزستان و آبادان به شمار می‌رود.

وی افزود: فرودگاه آبادان در سه ماهه اول امسال نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد افزایش پرواز و ۲۶ درصد افزایش اعزام و پذیرش مسافر داشته است.

استان خوزستان با دارا بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین بنادر مختلف، یکی از استان‌های مهم کشور به شمار می رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار