تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف تبیین اهمیت انتخابات
ایستگاه رای اولی‌ها در خوزستان راه اندازی می‌شود

 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ایستگاه رای اولی‌ها با هدف تبیین اهمیت انتخابات در استان راه اندازی می‌شود گفت: ۶۰ هزار رای اولی استان امکان شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری( ۱۵ تیرماه جاری) را دارند.

عبدالله حبیبی بیان کرد: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آموزش و پرورش استان در نظر دارد تا ایستگاه‌های انتخاباتی را راه‌اندازی کند.

وی گفت: در این ایستگاه‌ها دانش‌آموزان رای اولی به تبیین اهمیت انتخابات در جامعه می‌پردازند و مردم را برای حضور در پای صندوق رای دعوت می‌کنند.

وی گفت: امید است با اقداماتی که برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات انجام می‌شود راه و مسیر شهید خدمت ادامه یابد.

راه اندازی ۱۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تابستان یک فرصت ویژه برای دانش‌آموزان به منظور یادگیری مهارت‌های مختلف است در همین راستا آموزش و پرورش یکهزار و ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت را در استان راه‌اندازی کرده است.

حبیبی اظهار کرد: دانش‌آموزان مهارت‌هایی را که در طول سال تحصیلی نتوانستند دریافت و یا تقویت کنند در اوقات فراغت تابستان فرا می‌گیرند.

وی افزود: دارالقرآن‌ها و ۴۰ پژوهش‌سرا در استان از جمله مراکز برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند.

حبیبی با بیان اینکه امسال از تمام امکانات برای فراگیری مهارت به دانش‌آموزان استفاده خواهد شد افزود: طبق سند تحول در دوره ابتدایی دانش‌آموزان باید با مهارت‌هایی همچون شنا کردن و یا ورزش هندبال و فوتسال آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در اوقات فراغت از ظرفیت دبیران آموزش و پرورش برای آموزش مهارت به دانش‌‎آموزان استفاده می شود.

مدارس به غیر از شهریه مجاز به دریافت هیچ مبلغی نیستند

حبیبی در ادامه با بیان اینکه در مدارس مهمترین و محوری‌ترین موضوع آموزش است افزود: مدارس فقط مجاز به دریافت مبلغ شهریه هستند و به غیر از این مبلغ نباید دریافت کنند.

وی گفت: خانواده‌های دانش‌آموزان از طریق سامانه my.mosharekat.ir می‌توانند از میزان شهریه مطلع شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در برخی موارد خود اولیا متولی جمع‌آوری مبالغی برای مدارس می‌شوند که این اقدام نیز ممنوع است.

حبیبی بیان کرد: مدارس دولتی کاملا در تمامی بخش‌های آموزشی و پرورشی زیرنظر آموزش و پرورش هستند و وظیفه دارند از قوانین آموزش و پرورش تبعیت کنند.

سامانه دریافت سرویس مدارس زیر نظر شهرداری

حبیبی بیان کرد: سامانه دریافت سرویس مدرسه امسال کاملا زیر نظر شهرداری است و از اختیار آموزش و پرورش خارج شده است.

وی گفت: خانواده‌ها در سامانه " سپند" می‌توانند برای دریافت وسیله حمل و نقل فرزند خود اقدام کنند.

تغییر فرم مدرسه جایز نیست

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغییر لباس فرم مدرسه جایز نیست ادامه داد: برای رفاه حال خانواده‌‎های دانش‌آموزان تغییر لباس فرم مدرسه نیازی نیست.

حبیبی اظهار کرد: تغییر لباس فرم مدارس باید از سوی انجمن اولیا و آموزش و پرورش تایید شود.

وی افزود: قیمت لباس فرم مدارس مشخص است و در صورت نیاز قرار داد دوخت لباس توسط انجمن اولیا با تولید کنندگان منعقد می‌شود.

افتتاح طرح " مدیران اثر بخش در تابستان دانایی" در هفته آینده

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه طرحی با عنوان " مدیران اثر بخش در تابستان دانایی" هفته آینده رونمایی می‌شود اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز جامعه دانش‌‎آموزی آمار پایین کتابخوانی است که محوریت افتتاح این طرح تشویق دانش‌آموزان برای خواندن کتاب است.

وی گفت: این طرح استانی است و در مقطع ابتدایی و متوسطه اول اجرا خواهد شد.

حبیبی با اشاره به آمار پایین ثبت نام پایه اول ابتدایی در استان اظهار کرد: متاسفانه آمار ثبت نام دوره اول ابتدایی در استان کم بوده و هنوز بسیاری از خانواده‌ها ثبت نام نکردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام دانش‌آموز خود اقدام کنند تا برنامه ریزی آموزش و پرورش به تعویق نیفتد.

حبیبی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در زمان ثبت نام هیچگونه مبلغی نباید پرداخت کنند اظهار کرد: فقط پول بیمه و کتاب درسی باید از دانش‌آموز دریافت شود.

وی گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند در ادارات آموزش و پرورش شکایت خود را مطرح کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه تا ۳۱ مردادماه باید تمامی کلاس‌بندی‌ها انجام شود ادامه داد: دانش‌آموزان باید تا زمان تعیین شده از کلاس‌بندی و معلم خود مطلع شوند.

حبیبی خاطر نشان کرد: شروع کلاس‌ها از یکم مهر ماه است و امسال برای اولین بار ساماندهی کلاس‌ها یک ماه زودتر انجام می‌شود تا در صورت کمبود معلم به سرعت این موضوع پیگیری شود.

مدارس غیر دولتی فقط مجاز به دریافت شهریه هستند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بازدید از مدارس غیر دولتی برای نظارت بر نحوه ثبت‌نام دانش آموزان توسط آموزش و پرورش در حال انجام است افزود: مدارس غیر دولتی حق ندارند هیچ وجهی را به جز شهریه و یا کلاس فوق برنامه دریافت کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان امانت آموزش و پرورش هستند و باید به این قشر ارزشمند بهترین رفتار و آموزش ارائه شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار