تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سه برابری جابجایی مسافران بین شهری در خوزستان در دولت سیزدهم

 سرپرست اداره کل راه آهن جنوب از افزایش سه برابری جابجایی مسافران بین شهری در خوزستان در دولت سیزدهم خبر داد.

 غلامحسین ولدی روز سه‌شنبه در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: با احداث خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک به طول ۱۱۰ کیلومتر، امکان ظرفیت حمل بار از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تن افزایش یافت همچنین باعث افزایش ظرفیت حمل مسافر و سیر قطارها، ارتقای ایمنی و صرفه جویی در سوخت شد.

وی توسعه ایستگاه راه‌آهن اهواز، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌های شلمچه، حمید، حسینیه و خرمشهر با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با افزایش صد در صدی تعداد رام قطار حد فاصل خرمشهر - شلمچه و اهواز - ماهشهر و افزایش صندلی ایجادی، امکان بهره‌برداری و استفاده مردم از ظرفیت قطارها به مراتب بیشتر شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب با اشاره به راه‌اندازی قطار کربلا به تهران برای اولین بار در کشور گفت: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم برای اولین‌بار در اربعین، جابجایی زوار از خرمشهر به شلمچه از طریق قطار رایگان انجام شد.

وی به احداث سایت تخلیه بار در ایستگاه شلمچه اشاره کرد و افزود: با احداث این سایت، امکان جابجایی محصولات صادراتی از طریق ریلی به کشورهای عربی میسر شد. همچنین با احداث زیرگذر و آسانسور در راه آهن اهواز، از این پس مسافرگیری و تخلیه مسافر به صورت همزمان انجام می شود.

ولدی گفت: در گذشته فروش بلیط قطار، به طور کامل اینترنتی نبود اما اکنون این امکان فراهم شده و دسترسی عموم‌ مردم برای تهیه بلیط آسان‌تر شده است.

بر اساس این گزارش استان خوزستان با دارا بودن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی و همچنین خطوط ریلی یکی از استراتژیک نرین استان های کشور به شمار می رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار