تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۵۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رای فراهم شود

 امام جمعه دزفول با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رای گفت: مسوولان باید زمینه این حضور را فراهم کنند.

 حجت الاسلام مسعود بهرام پور روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات آموزش و پرورش این شهرستان افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب انتخاب فردی اصل به عنوان رییس جمهور می‌شود.

وی با تبریک عید غدیر خم، واقعه غدیر را استمرار حکومت خاتم انبیا دانست و اظهارکرد: رسالت و ولایت پیامبر بیشتر بعد فردی برای جامعه بشری داشتند و آنچه بعد اجتماعی گسترده‌ای داشت، مساله حکومت پیامبر بود.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: سوره‌های قرآن بعد از مهاجرت پیامبر از مکه به مدینه و تشکیل حکومت، دارای ابعاد حکومتی هستند لذا اگر این وظیفه رسول اکرم بعد از ایشان ادامه نمی‌یافت دین اسلام در بخش عظیمی از آیات خود مهجور می‌ماند.

وی افزود: خداوند پیامبر را مامور کرد که امیرالمومنین را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی و تمام شئونات در دوره رسالت را منهای مساله نبوت به امیرالمومنین منتقل کند.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: دشمنان اسلام نمی‌خواستند دین بعد از پیامبر استمرار داشته باشد از این رو با امیرالمومنین مخالفت کردند امروز نیز حضرت امام(ره) حکومت اسلامی را تشکیل داده و کفر بیرونی و نفاق داخلی در حال سنگ اندازی در مسیر حکومت هستند.

وی افزود: هر وقت کسی می‌خواهد در جهان کاری انجام دهد، دشمنان با تطمیع و تهدید جلوی آن را می‌گیرند؛ امروز زمینه برای جهانی شدن این مساله فراهم شده است.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از تشکیل حکومت حضرت حجت گفت: اکنون به نقطه ظهور و تشکیل دولت کریمه بسیار نزدیک هستیم و خداوند متعال در این راه از مسلمانان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید در این شرایط ولایتمدار و در صحنه حاضر باشند، افزود: امید است عید غدیر امسال آخرین عید بدون حضور حضرت مهدی (عج) باشد تا دین آنگونه که خداوند خواسته مستقر شود.

آموزشگاه‌های غیرمجاز دزفول باعث ایجاد ناهماهنگی در تعلیم وتربیت شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: فعالیت برخی آموزشگاه‌های غیرمجاز یا دارای مجوز از سایر نهادها در بحث تعلیم و تربیت مشکلات یا ناهماهنگی‌هایی ایجاد کرده‌ است.

امیر ظاهر طحان با بیان اینکه نهادهای مختلفی در زمینه پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک ورود کرده‌اند، افزود: انتظار بر این است که آموزشگاه‌های دارای مجوز از سایر نهادها طبق قانون براساس برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش امور را پیش ببرند.

وی با قدردانی از همکاری ادارات مختلف دزفول به ویژه فرمانداری بابت همکاری و پشتیبانی برای برگزاری امتحانات نهایی گفت: این امتحانات با انسجام همه اعضای شورای آموزش و پرورش به خوبی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه یکی از فرهنگیان دزفول در زمینه طراحی سوال امتحانات رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، بیان کرد: ۷۰ حوزه برگزاری امتحانات در شهرستان دزفول داشتیم که پشتیبانی آنها به ویژه سیستم سرمایشی اهمیت زیادی داشت.

وی با بیان اینکه همکاران آموزش و پرورش به طور دغدغه مند و شبانه روزی پای کار بودند، افزود: هیچ اطلاعی از نمرات نداریم چراکه مستقیم بعد از تصحیح به مدارس و دانش آموزان واگذار می‌شوند؛ نتایج امتحانات تا دو سه هفته آینده اعلام می‌شود.

ظاهرطحان درخصوص فعالیت‌های تابستانه برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نیز گفت: امسال باید آمادگی بیشتری برای فعالیت‌های تابستانه داشته باشیم که در این راستا تلاش داریم همه مدارس به پایگاه اوقات فراغت تبدیل شوند ضمن اینکه از مساجد نیز برای فعالیت‌های تابستانه استفاده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص فرآیند ثبت نام دانش آموزان اظهارکرد: ثبت نام مقطع ابتدایی رو به اتمام بوده و مقاطع متوسطه اول و دوم نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بنای ما برای ثبت نام، کروکی است و وزارت آموزش و پرورش این موضوع را رصد می‎کند، افزود: ۶ مدرسه شاهد در دزفول داریم که دانش آموزان دارای سهمیه از بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با هماهنگی این بنیاد شهید، امتیازهای خود را در سامانه بارگزاری کنند و موقع ثبت نام اصل مدارک خود را به همراه داشته باشند.

ظاهرطحان ادامه داد: مدارس خاص نمونه دولتی و تیزهوشان نیز آزمون ورودی دارند که دانش آموزان باید امتیاز لازم را در این آزمون‌ها کسب کنند.

برخورد با فرد توهین کننده به مدیر حامی خانواده شهدا ضروری است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول نیز در این نشست با اشاره به انتشار مطلبی در فضای مجازی و توهین به مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: این مدیر از حامیان خانواده شهدا است و زیرسوال بردن خدمات وی به دلیل دیدار با خانواده شهدا نباید بدون تذکر بماند.

محمد حسن جولا افزود: امیداست چنین رفتارهای بی ادبانه‌ای تکرار نشود چراکه ما در گذشته نسبت به کم توجهی برخی مسوولان به شهدا و خانواده شهدا انتقاد داشتیم ولی اکنون ظاهرطحان مدیر آموزش و پرورش دزفول توجه ویژه‌ای به شهدا دارد.

وی از مدیر آموزش و پرورش دزفول بابت پیگیری مسائل خانواده شهدا، حضور در آیین‌های تشییع پدران و مادران شهدا حتی در دورترین نقاط دزفول و مدارس شاهد قدردانی کرد و افزود: نباید اجازه دهیم چنین بی‌ادبی‌هایی تکرار شود چراکه این موضوع برای سایر مدیران نیز باب می‌شود.

تکریم خانواده شهدا وظیفه ما است

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این زمینه گفت: هرچه داریم از شهدا است از این رو دیدار با خانواده شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دزفول جزو شهرستان‌های پیشتاز استان خوزستان از نظر رویدادها و یادواره‌های شهدا است، افزود: با توجه به شمار بالای جامعه ایثارگران دزفول، هرچه برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده، کم است.

ظاهرطحان وجود ۲ هزار و ۶۰۰ خانواده شهید از جمله ۷۲۰ شهید دانش آموز و ۷۲ شهید فرهنگی در شهرستان دزفول را یادآور شد و اظهارکرد: دیدار با ۱۵ خانواده شهدا برنامه ریزی شده است که درصورت همکاری سایر نهادها می‌توان این تعداد را افزایش داد.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا منتظر ما نیستند، افزود: وظیفه تکریم خانواده شهدا بر عهده ما است، متاسفانه برخی هیچ توجهی به این خانواده‌ها ندارند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی آموزش و پرورش برای اوقات فراغت تابستانه با شعار "تربیت ادامه دارد، اظهارکرد: این برنامه ریزی در ۶ ساحت تربیتی سند تحول بنیادین شامل اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیبایی شناختی، زیستی بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و حرفه ای انجام شده است.

عبدالامیر ابیض نژاد افزود: فضاها و ظرفیت‌های درون سازمانی برای اوقات فراغت دانش آموزان شامل مدارس، کانون‌های تربیتی، کانون‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش آموزی، دارالقرآن‌ها، مراکز مشاوره، پژوهش سرا، سالن‌های سینمایی و مجتمع‌های فرهنگی دانش آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشکل‌های دانش آموزی هستند.

وی با اشاره به طرح پیوند مساجد و مدارس در برنامه ریزی اوقات فراغت تابستان ادامه داد: امید است با فضاها و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای برون سازمانی اقدامات خوبی در راستای غنی سازی اوقات فراغت انجام شود.

تجلیل از فرهنگیان دزفول که موفق به کسب رتبه‌های استانی و کشوری شده‌اند از دیگر بخش‌های این نشست بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار