تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم موج گرما و شرجی تا اواسط هفته در خوزستان

  مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: استقرار توده هوای گرم و پدیده شرجی تا اواسط هفته در استان مورد انتظار است.

 محمد سبزه زاری روز یکشنبه بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر را تا روز دوشنبه در استان نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت جریانات جنوبی و مرطوب نیز سبب افزایش رطوبت و شرجی در قسمت‌های جنوبی ، ساحلی و مرکزی استان خواهد شد و از اواسط روز دوشنبه با تغییر جهت جریان‌ها، کاهش رطوبت قابل انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین طی روز سه شنبه کاهش سه تا پنج درجه ای دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز افزایش ابر در بیشتر مناطق و احتمال رگبارهای پراکنده در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر هفته وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط و شمال خلیج فارس نیز تا روز دوشنبه نیمه مواج و از روز سه شنبه مواج خواهد بود.
سبزه زاری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته گتوند و بستان با ۵۰.۶ و ایذه با ۲۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۹.۹ و حداقل ۲۹.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان به جر مناطق محروم هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
هفته گذشته نیز این اداره کل نسبت به تقویت توده هوای گرم تا یکشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش به دنبال موج گرما، ساعت کاری ادارات دولتی خوزستان در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری کاهش یافت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار