تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌ریزی جهت الگوی کشت تابستانه ایستگاه‌های تحقیقاتی خوزستان
عملکرد و چالش‌های ایستگاه‌های تحقیقاتی در کشت پاییزه و برنامه‌ریزی جهت الگوی کشت تابستانه ایستگاه‌های تحقیقاتی مورد بررسی قرا گرفت.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در راستای هماهنگی بیشتر و بررسی عملکرد و چالش‌های ایستگاه‌های تحقیقاتی در کشت پاییزه و برنامه‌ریزی جهت الگوی کشت تابستانه ایستگاه‌های تحقیقاتی مرکز، جلسه‌ای با حضور معاونین، رئیس حراست و رؤسای بخش‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی برگزار شد.


سید بهرام اندرزیان افزود: در این جلسه مسئولین ایستگاه‌های تحقیقاتی مرکز ضمن ارائه گزارش در خصوص عملکرد کشت پاییزه و ارائه برنامه‌های خود را برای کشت تابستانه، مشکلات و چالش‌های ایستگاه‌ها را نیز مطرح کردند.

وی اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد الگوی کشت تابستانه برای ایستگاه شاوور ماش، برنج و پروژه‌های برنج، ایستگاه کوشکک ذرت علوفه‌ای و ایستگاه بهبهان یونجه در نظر گرفته شود.

اندرزیان اظهار داشت: حدود ۱۲ هکتار از زمین‌ها در ایستگاه بهبهان برای همکاران و محققان در نظر گرفته شده تا به صورت گروهی دستورالعمل‌های خود را برای کاشت، داشت و برداشت محصولات موردنظر ارائه دهند و در طول فصل کشت، بازدید‌های گروهی از مزارع ایستگاه‌ها صورت گیرد.

در پایان به رؤسای بخش‌های تحقیقاتی تأکید شد که با تعامل بیشتر، اعتبارات پروژه‌های تحقیقاتی بخش‌های مربوطه را برای سال جاری پیگیری کنند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار