تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای هوای خوزستان از روز سه شنبه کاهش می‌یابد

 مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم تا اواسط هفته در خوزستان گفت: دمای هوای استان از روز سه شنبه هفته جاری سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، توده هوای گرم همچنان تا روز دوشنبه در استان ماندگار است و سبب وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ در جه و بالاتر در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: طی امروز وزش باد در مناطق غربی و جنوب غربی و تا حدودی مرکزی استان متوسط خواهد بود و احتمال رخداد غبار محلی در این مناطق وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین از بعدازظهر امروز شنبه تا اواسط روز دوشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از بعدازظهر روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری، وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط خواهد بود؛ شمال خلیج فارس نیز تا روز دوشنبه نیمه مواج و از روز سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۵۰.۴ و ایذه با ۲۳.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۵۰.۴ و حداقل ۲۹.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان به جر مناطق محروم هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
هفته گذشته نیز این اداره کل نسبت به تقویت توده هوای گرم تا یکشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار