تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور بیش از ۱۰۶ هزار مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای توسط دامپزشکی خوزستان
رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار فقره مجوز بهداشتی حمل در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی صادر شد.
 
 

صدور بیش از ۱۰۶ هزار مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان

 مسلم همتیان بیان کرد: در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی دامپرشکی استان خوزستان از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۰۶ هزار گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای شامل گواهی‌های بهداشتی حمل (دام زنده، طیور زنده، زنبور عسل، غ انواع فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی در ۴ بخش نقل و انتقال درون استانی، خارج استانی، صادرات و واردات) در سیستم یک پارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور توسط کارشناسان دامپزشکی استان صادر شد.

وی افزود: حمل و نقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

همتیان ادامه داد: اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که از قرنطینه واحد‌های پرورش شروع و به استقرار ایستگاه‌های کنترل و پست‌های قرنطینه مرزی و بین استانی و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و نقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی منتهی می‌شود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خوزستان در پایان تصریح کرد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در مبدا و کنترل آن در مقصد می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای را مرتفع سازد که این مهم علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و حفظ سلامت بهداشت جامعه می‌شود.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار