تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای فاز اول قطار شهری اهواز در آستانه انعقاد قرارداد
اجرای فاز اول قطار شهری اهواز در آستانه انعقاد قرارداد

 شهرداری اهواز گفت: تفاهم‌نامه اولیه قطار شهری اهواز تا ۱۵ روز آینده به ارزش ۶ همت منعقد خواهد شد.

  رضا امینی شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و ترافیکی اهواز در محل سرسرای ملی حفاری بیان کرد: بر اساس این قرارداد ۱۱.۵ کیلومتر از فاز اول قطار شهری اهواز در مدت ۲ سال به سرانجام خواهد رسید.

شهردار اهواز اظهار کرد: خط اول قطار شهری اهواز به طول ۲۳ کیلومتر سال‌ها است متوقف مانده و با اقدامات قضایی و خلع ید پیمانکار دوباره وارد فاز عملیاتی شده است.

وی گفت: طرح‌های بزرگی همچون تقاطع غیر هم‌سطح در کنار دانشگاه شهید چمران اهواز با ۴۶۰ میلیارد تومان و تقاطع غیر هم‌سطح شهید کجباف نیز به اتمام رسید.

امینی با اشاره به نهضت آسفالت در اهواز اظهار کرد: هدفگذاری در نهضت آسفالت ۱۰ میلیون مترمکعب است که در سه ماه گذشته بیش از سه میلیون مترمکعب آن انجام شده است.

شهردار اهواز ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی اهواز نیز از ۷۵ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ دستگاه رسیده و تا پایان امسال به ۳۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و در سال آینده به ۴۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

وی گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز نیز در دستور کار است و نوسازی هزار دستگاه آغاز شده که ۹۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۳۰ دستگاه وارد شهر شده است.

امینی تصریح کرد: حلقه مفقوده در اهواز وحدت رویه بین دستگاه‌ها است ،ظرفیت‌های زیادی در اهواز است اما وحدت رویه وجود ندارد.

در ادامه این آیین رییس شورای شهر اهواز تاکید کرد: اهواز باید به معیارهای شهرهای بزرگ‌کشور برسد.

محمد علی پور موسوی اطهار کرد: اتمام تقاطع غیر هم‌سطح شهید کجباف اهواز یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ اهواز بوده است که با مدیریت شورا و شهرداری اهواز تکمیل شد.

وی گفت: تقاطع غیر همسطح‌ روبروی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با سرعت تکمیل شد و گره ترافیکی این نقطه از شهر برطرف شد.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: خدمت رسانی به مردم اهواز با نگاه ویژه رییس جمهور شهید انجام شده که با مساعدت‌هایی که برای اهواز و استان داشتند باعث پیشرفت طرح‌های مختلف این کلانشهر شد.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار