تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در اهواز
تولید ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در اهواز

  مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: ۹۰ هزار اصله نهال و انواع گیاه در ۲ نهالستان اهواز برای فضای سبز این شهرستان تولید شد.

  علی اصغر اسداللهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تامین پوشش گیاهی مورد نیاز شهرستان اهواز بیان کرد: نهالستان پارک شهروند واقع در منطقه سه و نهالستان ۱۸ هکتاری واقع در منطقه هشت شهرداری اهواز طی قراردادی پنج ساله به بخش خصوصی واگذار شد تا پوشش گیاهی مورد نیاز اهواز را تامین کند.

وی گفت: در نهالستان ۱۸ هکتاری انواع گیاهان پوششی شامل آلتررونده، پیچ آستریا، گل حاشیه، شمشاد مکزیکی و انواع پیچک‌های رونده به تعداد ۸۰ هزار بوته تولید شده است.

اسداللهی افزود: همچنین در این نهالستان انواع نخل‌های زینتی پالم، فونیکس و گیاهان بوته ای شامل یوکا و آگاو نیز تولید می‌شود که همه این گیاهان برای کاشت در فصل مناسب آماده تحویل هستند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در نهالستان پارک شهروند، انواع گیاهان شامل درختان سایه‌سار و بزرگ، درختچه‌های زینتی، گیاهان مثمرو مقاوم کشت می‌شود.

اسداللهی در خصوص تولید گیاهان جدید اظهار کرد: در این نهالستان تولید گیاهانی چون کاریسا، کونوکارپوس نقره‌ای، درخت لاله هلندی، نسترن سفید وحشی و انواع رز در حال کشت است که قطعا با کاشت آن‌ها شاهد تحول در چهره شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار اصله انواع نهال و نخل‌های زینتی در نهالستان پارک شهروند تولید و تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، ایجاد نهالستان در شهر برای تامین گیاهان مورد نیاز فضای سبز اهواز در چند سال اخیر برای صرفه جویی در صرف هزینه خرید و استفاده از گیاهان بومی مورد تاکید بوده است.

پیش از این رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز نسبت به نبود نگاه فنی و کارشناسی به ساخت پارک و فضای سبز در اهواز اعتراض کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار