تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۵۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵۰ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در آبادان واگذار شد
۳۵۰ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در آبادان واگذار شد

  رییس اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: ۳۵۰ نفر اول متقاضیان واجد شرایط جوانی جمعیت در این شهرستان زمین رایگان دریافت کردند.

طیبه الهی‌فر  از ثبت‌نام یک هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی جوانی جمعیت در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: در سایت ۶۰ هکتاری که مجوز آن از منطقه آزاد اروند دریافت و طراحی شده است، ۳۵۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شد.

رییس اداره راه و شهرسازی آبادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت مسکن مهر که حدود ۷۰ هکتار است تحویل مشاور اداره کل راه و شهرسازی خوزستان شده و هم اکنون در مرحله طراحی برای واگذاری به متقاضیان جوانی جمعیت است.

وی افزود: مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

الهی‌فر در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان آبادان تاکنون ۱۳ هزار نفر اقدام به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن کرده‌اند، که در مرحله پالایش قرار دارند.

وی به دلایل طولانی شدن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به علت کمبود زمین در این شهرستان و لزوم موافقت و همکاری منطقه آزاد اروند برای تامین زمین با مشکل روبه‌رو هستیم که با جلسات متعدد و پیگیری‌های مسئولان در حال رفع این مشکل هستیم.

بر اساس این گزارش بیش از سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شده است.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

۴۰ هزار واحد از این تعداد باید در شهرهای جدید جانمایی شود همچنین ۷۶ هزار واحد از سهمیه استان مربوط به مسکن روستایی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار