تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۹۵۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخش کشاورزی در اهواز حدود ۸۰ مگاوات ساعت برق مصرف می‌کند
بخش کشاورزی در اهواز حدود ۸۰ مگاوات ساعت برق مصرف می‌کند

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه بخش کشاورزی در کلانشهر اهواز بالغ بر ۸۰ مگاوات ساعت برق مصرف می‌کند گفت: کشاورزانی که در اوج بار مصرف پنج ساعت صرفه جویی داشته باشند از ۱۹ ساعت برق رایگان بهره مند می‌شوند.

محمد فراتی  با بیان اینکه بخش کشاورزی در فصل گرم باید همکاری صددرصدی با شبکه برق اهواز داشته باشند اظهار کرد: با اجرای طرح تشویقی از سوی وزارت نیرو در ساعت پیک یا اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ساعت ۱۸ که از طریق سیستم کنترل پایش انرژی بوسیله کنتورهای هوشمند نظارت می‌شود، شاهد همکاری ۱۰۰ درصدی از سوی کشاورزان در این بخش بودیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع فصل گرم تاکنون بخش کشاورزی، در راستای گذر موفق از پیک بار مصرف درکلانشهر اهواز همکاری صد درصد با صنعت برق داشته ادامه داد: با آغاز فصل گرما و ضرورت و لزوم مدیریت بهینه مصرف برق از سوی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر تعداد ۱۸۰ برنامه عملیاتی جهت کنترل بار شبکه در راستای گذر موفق از پیک گرما تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند با فروش برق تولید شده از نیروگاه خورشیدی در تابلوی سبز بورس با قیمت‌های جذاب اقدام به کسب سود کنند گفت: اگر مالکین چاه‌های برقی کشاورزی اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی تا ۸۰ درصد دیماند برق مصرفی خود کنند، می‌توانند در ساعات گرم سال از معافیت‌ها استفاده کنند و همچنین ساعت فعالیت چاه خود را بر اساس پروانه صادر شده به صورت داوطلبانه انتخاب کنند.

فراتی با بیان اینکه میزان مصرف برق چاه‌های کشاورزی در ساعات اوج مصرف برق در کشور تا چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف، تا سه هزار مگاوات برق صرفه جویی می‌شود که این میزان معادل نیاز مصرفی سه میلیون مشترک است.

فراتی بابیان اینکه بخش خانگی حدود ۸۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده است افزود: لازم است شهروندان در این فصل گرم در راه پایداری شبکه برق همراه و همیار شرکت توزیع برق باشند و لوازم غیرضروری را در ساعت های اوج مصرف وارد مدار نکنند تا شاهد بروز اشکال و اختلال در برق رسانی نباشیم.

وی افزود: قطعا اعمال مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین می‌تواند زمینه رشد تولید در صنایع را به همراه داشته باشد و از طرفی باعث ایجاد اشتغال و تنظیم عرضه و تقاضا در کشور، به ویژه استان خوزستان خواهد شد.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیش از ۶۳۰ هزار اشتراک فعال است که شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و حمیدیه را تحت پوشش خود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار