تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون ۵۶۰ هزار نوبت سر دام سبک در دزفول

 رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: ۵۶۰ هزار نوبت سر دام سبک از ابتدای سال جاری تاکنون توسط تیم‌های دامپزشکی واکسینه شده است.

 محسن ورجاوند روز شنبه افزود: این دام‌های مناطق روستایی و عشایری بخش‌های چهارگانه شهرستان دزفول علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شده‌اند.

وی هدف از این واکسیناسیون رایگان را پیشگیری از بیماری‌های دامی از قبیل آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (بروسلوز) عنوان کرد و گفت: تیم‌های مایه کوبی در حین انجام واکسیناسیون دام‌ها، نسبت به ترویج آموزش دامداران برای رعایت بهداشت دام و جایگاه نگهداری دام و راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول اضافه کرد: این آموزش‌ها به همراه واکسیناسیون دام‌ها باعث شده که بیماری خاصی در سطح شهرستان بروز نکند.

وی افزود: علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها، تاکنون ۲۰۰ قلاده سگ نگهبان بر علیه بیماری هاری تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

 حدود ۳۸۰ هزار راس دام سبک و حدود ۳۵ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد و این موجب شده تا دزفول، قطب تولید دام سبک و سنگین در خوزستان باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار