تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایت‌مندی مردم بهترین تبلیغ برای دستگاه‌های دولتی است

 رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: رضایت‌مندی مردم در رسیدگی به مشکلات آنها بهترین تبلیغ برای دستگاه‌های دولتی است.

 علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه بازدید‌های سال جاری به همراه جمعی از معاونین با حضور در شهرستان‌های ایذه و باغملک، در نشستی با قضات این شهرستان خدمت به مردم در مناطق محروم را ایثار و مجاهدت دانست و اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین سند تحول حفظ کرامت و رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات است و این امر مهم‌ترین تبلیغ برای هر دستگاه است.

وی در ادامه به شاخص‌های جلب رضایتمندی مردم در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: قانون مداری، مدیریت وقت، رعایت انصاف، مدیریت پرونده‌ها و نظارت بر دفتر و زیر مجموعه باعث چابکی، کارآمدی و جلب رضایت طرفین به دستگاه قضا می‌شود.رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه به بررسی کمی و کیفی آمار و عملکرد شعب دادگاه و دادسرا در این شهرستان‌ها با حضور رئیس هر شعبه، در محل کار آنان پرداخت.

 وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سامانه‌های نوین در دستگاه قضایی از جمله سامانه سهام و ستاد در اجرای احکام مدنی بیان کرد: نظارت روسای شعب بر فرایند اجرا و اخذ نیم عشر، استفاده کمتر از صدور قرار‌های شکلی به ویژه صدور قرار عدم استماع دعوی، اهتمام بیشتر در فصل خصومت، نظارت بیشتر بر دفاتر شعب، شناسایی علل کاهش اطاله دارسی مختص به هر شعبه، تشکیل کمیته نظارت پرونده‌های مسن و معوق، تشکیل کمیته بازشماری پرونده‌ها انطباق با آمار سیستمی و انعکاس دقیق آمار و موجودی شعب به ستاد محاکم بود که بر جدیت و سرعت در اجرای این امور تاکید شد.
دهقانی در ادامه با اشاره به وجود برخی پرونده‌های کثیر شاکی در شهرستان ایذه گفت: در رسیدگی به این نوع پروند‌ها باید نهایت سرعت، دقت و لحاظ موازین قانونی را به کار بسته شود تا در کمترین زمان ممکن برای مال‌باختگان احقاق حق صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با کارکنان شهرستان‌های ایذه و باغملک گفت‌وگو و پای صحبت‌ها و مشکلات آن‌ها نشسته، ارشادات و دستورات لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار