تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیاد سایبری با ۵۲۰ مالباخته در دام پلیس فتا خوزستان گرفتار شد

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری شیاد سایبری که از طریق «بیعانه» از هموطنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا این استان، عنوان داشت مبلغ 100 میلیون ریال به عنوان بیعانه در قبال خرید یک دستگاه خودرو که آگهی آن در سایت دیوار بارگزاری شده بود، پرداخت کرده و پس از پرداخت وجه مذکور، فرد آگهی دهنده تلفن همراه خود را خاموش کرده است. لذا موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا بصورت شبانه روزی، فرد کلاهبردار که در یکی از استان های مرکزی ساکن بود، شناسایی شده که با هماهنگی قضائی، دستگیر و به مقر پلیس فتا خوزستان دلالت شد. رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: با بررسی‌های تجهیزات الکترونیکی متهم مشخص گردید بیش از ۳۰ حساب بانکی اجاره ای در اختیار وی قرار دارد و با استفاده از این حسابها، اقدام به کلاهبرداری از هموطنان عزیز می‌نمود.

حسینی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و گفت: طی تحقیقات بعدی مشخص شد بیش از ۵۲۰ نفر از هموطنان به دام این شیاد سایبری گرفتار شدند که تحقیقات جهت شناسایی کلیه مالباختگان در دستور کار پلیس فتا خوزستان قرار دارد.

 این مقام انتظامی اعلام نمود متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی، به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

 حسینی در پایان از هموطنان عزیز خواست:شهروندان در خریدهای اینترنتی به هیچ وجه وجوهی به عنوان پیش پرداخت، بیعانه و ... قبل از مراجعه حضوری و تحویل کالا پرداخت نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار