تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی ساحل‌سازی رودخانه بهمنشیر

 عملیات اجرایی ساحل سازی رودخانه بهمنشیر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و در طول هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع از پل سوم تا خیابان بهمن ۳۵ روز شنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان آبادان آغاز شد.

 شهردار آبادان روز شنبه در این آیین بیان کرد: این طرح نیز در راستای بهره مندی شهروندان به مدت ۱۲ ماه توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا اجرا خواهد شد.

یاسین کاوه‌پور افزود: فاز دوم ساحل سازی رودخانه اروند نیز شامل پیاده‌راه، فضای سبز، پیست دوچرخه‌سواری و پارکینگ به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت ۱۲ ماه توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز اول این طرح به مساحت ۲۰۰ متر و به طول ۲۲۰ متر و با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته توسط شهرداری آبادان به بهره‌برداری رسیده بود.

کاوه پور گفت: همچنین فاز بعدی ساحل‌سازی اروند با مشارکت پالایشگاه و سازمان منطقه آزاد اروند تا شطیط اجرایی خواهد شد.

شهردار آبادان اظهار کرد: استفاده از سواحل بکر اروندرود و بهمنشیر حق شهروندان است و شهرداری نیز در این راستا اقدام به اجرای ساحل سازی در جوار این ۲ رودخانه کرد.

وی توضیح داد: ساحل‌سازی و زیباسازی ساحل اروند و بهنمشیر گامی موثر در زیبایی شهر و جذب گردشگر در سواحل شهر آبادان خواهد داشت.

شهردار آبادان گفت: البته مطالبه اصلی شهروندان آبادانی ایجاد زیرساخت معابر این شهر است که در ۲ سال گذشته با همراهی مسئولان شهری و دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ خیابان در مناطق مختلف شهر روکش آسفالت شد و این روند ادامه خواهد داشت.

کاوه‌پور احداث فضای سبز و طرح‌های گردشگری را دیگر اولویت اصلی شهرداری آبادان عنوان و بیان کرد: به دنبال این هستیم که با ایجا فضا به خصوص در حوزه گردشگری خدمت مناسبی به شهروندان ارائه کنیم.

 

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: با زحمات شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی شاهد تغییرات گسترده در سطح این شهر هستیم و مردم آن را لمس می‌کنند.

سردار پاسدار احمد خادم سیدالشهدا افزود: منطقه آزاد اروند، فرصت‌های بسار زیادی در زمینه کشاورزی، سرمایه‌گذاری و صنعت دارد که باید برای احیا و ارتقای آن، سرمایه‌ بخش خصوصی جذب شود.

وی با اشاره به دژ خاکی در کنار اروندرود، بیان کرد: از مدتی پیش با همکاری شهرداری آبادان، پالایشگاه و سازمان منطقه آزاد اروند عملیات دژبرداری شروع شد تا با ساحل سازی به شهروندان آبادانی خدمت شود.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

آبادان به لحاظ موقعیت جغرافیایی به صورت جزیره ای در میان رودخانه های بهمنشیر، اروند رود و خلیج فارس احاطه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار