تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۰۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میدان نفتی مسجدسلیمان پس از گذشت یک قرن همچنان بر مدار تولید است

  مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: میدان قدیمی مسجدسلیمان به رغم گذشت بیش از یک قرن از فعالیت، همچنان توانایی تولید دارد و باید زمینه افزایش تولید از این میدان فراهم شود.

 ابراهیم پیرامون روز دوشنبه در نشست پیش‌بینی پنج‌ ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن تشریح افق تولید در نیمه دوم سال برای شرکت‌های بهره بردار اظهار کرد: برای تحقق این افق باید همه کارکنان با تمام توان پای کار تولید باشند.

وی شاخص عملکرد مدیریت‌ها را مساله تولید دانست و افزود: در صورت تغییر و رشد صعودی برآیند شاخص تولید، می‌توان عملکرد شرکت‌ها را مثبت ارزیابی کرد از این رو برای رسیدن به این مهم، همه بخش‌های فنی و عملیاتی باید برای افزایش تولید در میدان حضور داشته باشند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست بر بهره برداری صحیح همه شرکت‌های تابعه از جلسات forecast در راستای اجرای اهداف تولیدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تأکید کرد و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان در بُعد تولید نقش مهمی ایفا می‌کند و بخش مهمی از تعهد مناطق نفتخیز جنوب را در تولید نفت بر عهده دارد.

وی ادامه داد: برخی از میادین بزرگ نفتی همچون این شرکت، توانایی تولید دارند و امیدواریم که با هم افزایی همگانی ظرفیت تولید افزایش یابد. 

پیرامون به برنامه‌ریزی تولید نفت تا پایان سال و طراحی افق تولید از مخازن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اشاره کرد و توضیح داد: بنا به برنامه ابلاغی و هدفگذاری تولیدی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران؛ میزان تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تشریح شده است که همکاری و هم افزایی تمامی نیروهای ستاد و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان را می‌طلبد.

وی افزایش تولید را اولویت این شرکت برشمرد و تصریح کرد: مناطق نفتخیز جنوب برنامه مهمی در بحث تولید برای نیمه دوم سال دارد که نیازمند همکاری همه جانبه کارکنان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه فرسودگی تأسیسات و سوزاندن گازهای مشعل مهم‌ترین دغدغه شرکت است ادامه داد: میزان تعهدات شرکت‌ها در افزایش تولید برای آن‌ها تشریح و سهم هرکدام مشخص شده است. 

جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت

وی در ادامه به رفع نشت نفت از خط لوله ۳۰ اینچ و جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت و آلودگی زیست محیطی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اشاره کرد و افزود: این خط لوله زیر زمینی ۳۰ اینچ صادراتی نفت که دچار نشت نفت شده بود در کمترین زمان ممکن و سخت ترین شرایط به همت کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران رفع نشت شد و با این اقدام ارزنده از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت جلوگیری شد.

پیرامون همچنین درخصوص دغدغه کارکنان در زمینه سقف حقوق اظهار کرد: امید است با تلاش کارگروه‌ها این دغدغه و نگرانی به حق کارکنان تا پایان سال برطرف شود زیرا موضوع تولید نباید تحت تأثیر مواردی همچون سقف حقوق قرار گیرد.

براساس این گزارش در این نشست، ضمن بررسی وضعیت تولید چاه‌ها در ۶ ماه نخست، درخصوص وضعیت مخازن و چاه‌های نفت و گاز و پیش‌بینی بهره‌دهی آن‌ها در نیمه دوم امسال تصمیم‌گیری شد.

بیان چالش‌ها، تنگناها، موانع و الزام‌های نگهداشت تولید و بررسی راهکارهای قانونی برای حل و کاهش آسیب‌های وارده از این نواحی به تولید از دیگر موارد مطرح در نشست بهره‌دهی چاه‌های نفت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بود.

ارایه گزارش از عملکرد چاه‌های توسعه‌ای در برنامه تولید، میزان خدمات توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی تا پایان شهریور سال جاری و میزان طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید در شرکت بهره‌برداری مسجد سلیمان از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار