تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز:
برکه ‌فاضلاب‌ «ملاشیه» اهواز، به پارک تبدیل می‌شود

 مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح محیط زیستی در ملاشیه خبر داد.

سید نورالله موسوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۶۲ محله هدف در طرح بازآفرینی شهری اهواز  اظهار کرد: یکی از محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری اهواز، محله ملاشیه است و بنا بر آن در برنامه داریم یک طرح محیط زیستی در این محله اجرا شود. یکی از چالش‌های این محله، معضل محیط زیستی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی است که در قطعه زمین بزرگی در محله انباشت می‌شود و معضلات محیط زیستی بسیاری ایجاد کرده است.

وی افزود: در این خصوص با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های دیگر، مطالعاتی برای تبدیل پساب به آب قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: با انجام معطالعات، محل جمع‌آوری پساب در محله ملاشیه که به برکه بزرگی تبدیل شده است با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان و دیگر دستگاه‌ها به تفرجگاه و پارک برای اهالی تبدیل می‌شود.

موسوی عنوان کرد: مطالعات دقیق این طرح در حال انجام است و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، سپس مذاکرات برای واگذاری زمین از اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان انجام می‌شود و اکنون نیز موافقت‌های اولیه دریافت شده است. سپس ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و طراحی و اجرای پارک انجام می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار