تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت مجتمع تولید فرآورده های خرما در خوزستان
مجتمع تولید فرآورده های خرما در خوزستان ساخته می شود .
 
 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های این مجتمع بزرگ صنعتی  فعالیت در بحش صنعت خرما می‌باشد  که در این زمینه موافقت اصولی و مجوز راه اندازی  مجتمع فرآورده‌های خرما صادر شده است.
جمال سعودی افزود: این مجتمع که در مرحله مناقصه انتخاب پیمانکار قرار دارد، در زمینه‌های  بسته‌بندی، فرآوری شیره خرما، استحصال فروکتوز، تولید خمیر و قهوه خرما فعالیت خواهد کرد  و راه اندازی آن موجب استقبال و دلگرمی روستائیان و نخل داران منطقه برای تکمیل زنحیره ارزش خرما شده است.
 
وی ادامه داد: شرکت مادر تخصصی توسعه نیشکر، در جهت تکمیل زنجیره ارزش، انواع محصولات مرتبط با نیشکر از جمله الکل، خمیر مایه، MDF و خوراک دام را  تولید می‌کند که با تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر غذایی در سال، سهم ۴۰ درصدی این کالای اساسی را از بازار ایران دارد.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی با اشاره به تولید شکر دارویی در این شرکت  با استاندارد جی ام پی که تامین کننده مواد اولیه ۱۳۰ شرکت داروسازی داخلی می‌باشد، عنوان کرد:  از سال گذشته مجوز صادرات سالانه ۵ هزار تن از این محصول در خارج از کشور صادر شده است که در  صورت صدور مجوز برای ظرفیت‌های بالاتر موحب  ارزآوری و دستیابی به سهم کشور از بازار منطقه و بین‌المللی خواهد شد.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار