تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۵۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف به طور جدی در خوزستان دنبال می‌شود

  دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان انجام شده و با متخلفین به طور جدی برخورد می شود.

محمد جامع  با اشاره به بازرسی‌های مستمر از بنگاه‌های املاک اظهار کرد: در سال جاری، تاکنون برای ۲۲ واحد صنفی، اخطاریه‌های ماده‌ ۲۷ و ۲۸ صادر شده و ۶ بنگاه املاک متخلف نیز پلمب شده است.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده، ۱۲ واحد مشاور املاک متخلف در اهواز شناسایی شده و برای اقدامات قانونی مورد نیاز به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند. این بنگاه‌های مشاور املاک دارای تخلفاتی همچون رعایت نکردن قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند که در تعزیرات حکومتی برای آنها پرونده تشکیل شد.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خوزستان گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در گشت‌های مشترک بازرسی، موضوعات همچون حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه، رعایت سقف ۲۰ درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای مسکن استان و استفاده از سامانه جدید تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تحت وب مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: سامانه تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی، مبلغ حق‌الزحمه کمیسیون پرداختی هر کدام از موجر و مستاجر به بنگاه املاک را نیز تعیین می‌کند و بنگاه املاک باید در مقابل دریافت این مبالغ، رسید صادر کند.

جامع اضافه کرد: در طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف با ۶ مورد تخلف مشاوران برخورد می‌شود که نداشتن پروانه کسب، نداشتن برگه رسمی قولنامه و گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات به شمار می‌رود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید در قابل پرداخت حق کمیسیون از دیگر مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک، مد نظر داشته باشند.

بر اساس دستورالعمل طرح نهضت ملی مسکن، طی چهار سال باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن در خوزستان ساخته شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار