تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۶۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج دستگاه آمبولانس ویژه مناطق گرمسیری به ناوگان دزفول ملحق می‌شود

  رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول، با اشاره به کارآمد نبودن کولرهای کابین عقب آمبولانس‌ها در فصل گرم سال گفت: پنج دستگاه آمبولانس ویژه مناطق گرمسیری به زودی به ناوگان اورژانس دزفول وارد می‌شود.

  رضا معمارزاده روز چهارشنبه بیان کرد: ناکارآمد بودن کولرهای کابین عقب آمبولانس در فصل گرم تابستان یکی از چالش‌های جدی اورژانس است.

وی ادامه داد: گرمای هوا، فضای بزرگ کابین و نبود زمان کافی برای خنک شدن کابین عقب آمبولانس، موجب شده تا محیط داخل آمبولانس‌ها برای بیماران و کادر درمانی بسیار نامساعد باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، سرعت عمل را یکی از مولفه‌های اورژانس دانست و گفت: با توجه به تعداد بالای ماموریت‌ها و ضرورت پاسخگویی سریع به تماس‌های اورژانسی، آمبولانس‌ها فرصتی برای خنک شدن کامل ندارند و این موضوع مشکلاتی را برای تیم‌های عملیاتی اورژانس و بیماران ایجاد کرده است.

وی، فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های دزفول را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر گرمای کابین عقب آمبولانس‌ها برشمرد و افزود: فرسودگی و قدمت بالای برخی از آمبولانس‌ها نیز باعث کاهش کارایی سیستم‌های سرمایشی و در نتیجه افزایش گرمای داخل کابین شده است.

معمارزاده تصریح کرد: بررسی و اجرای راهکارهای مناسب به منظور حل مشکل مربوط به گرمای کابین عقب آمبولانس‌ها به منظور بهبود شرایط مناسب برای بیماران و کادر اورژانس در دستور کار است.

وی افزود: ارتقای کیفیت خدمات اورژانس و ایجاد شرایط بهینه برای بیماران از اولویت‌های اورژانس است و به همین منظور، پیگیری‌های لازم برای بهبود وضعیت سیستم‌های سرمایشی آمبولانس‌ها و جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده در دستور کار قرار دارد.

  ۱۵ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، ۱۰ اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه هوایی همراه با یک اتوبوس آمبولانس و همچنین یک دستگاه موتورلانس در دزفول فعال است.

۲۳ هزار و ۳۵۶ ماموریت سال گذشته توسط اورژانس ۱۱۵ دزفول انجام شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار