تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک پیشکسوت فوتبال:
استقلال ‌خوزستان‌ شرایط استخدام سرمربی خارجی را ندارد/ فولاد در پشت صحنه مشکل دارد

  این پیشکسوت فوتبال در واکنش به تصمیم باشگاه استقلال خوزستان برای استخدام سرمربی خارج، گفت: این که فقط بگوییم می خواهیم مربی خارجی استخدام کنیم مهم نیست، بلکه مهم این است که چه مربی و از چه کشوری جذب شود.

عباس داوودی درباره انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید فولاد، اظهارکرد: من فکر می کنم گل محمدی بتواند به احیای فولاد کمک کند. او با توجه به این که در این باشگاه کار کرده، به نظرم به ساختار فولاد آشنا است و می تواند به آینده فولاد امیدوار بود.

او با اشاره به وضعیت هیات مدیره باشگاه فولاد، گفت: معتقدم فولاد در پشت صحنه با مشکل مواجه است. برخی افراد چند سال است که در هیات مدیره عضو هستند، اما کسی تاکنون از آن ها سوال نپرسیده که در این سال ها عملکردتان چه بوده است و چه گام مثبتی برداشته‌اید. قطعا این عملکرد منفی است اما نمی‌دانم چه مافیای در کار است که این افراد از جای خود تکان نمی‌خورند. به نظرم هیات مدیره فولاد نیز نیاز به تغییرات اساسی دارد.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه درباره تصمیم باشگاه استقلال خوزستان برای استخدام سرمربی خارجی، عنوان کرد: در این سال ها کمتر مربی خارجی موفقی وارد فوتبال ایران شده است که نمونه آن را هم در فوتبال خوزستان داشته‌ایم. متاسفانه مربیان خارجی توسط مافیا وارد فوتبال ایران می‌شوند و در این برهه نیز مربی خارجی اگر این گونه برای استقلال خوزستان انتخاب شود نمی‌تواند به این تیم کمک کند.

او با بیان این که اگر مربی خارجی بیاوریم ولی زیرساخت نداشته باشیم چه فایده‌ای دارد، افزد: مربی خارجی از نظر نظم و دانش بسیار می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند اما اگر همان طور که گفتم با شناخت لازم، انتخاب شده و شرایط لازم نیز برای او فراهم شود و اجازه بدهیم خودش تیم را ببند که فعلا در استقلال خوزستان این شرایط وجود ندارد.

داوودی گفت: این که فقط بگوییم می خواهیم مربی خارجی استخدام کنیم مهم نیست، بلکه مهم این است که چه مربی و از چه کشوری جذب شود. مربی به درد می‌خورد که توسط دلال‌ها انتخاب نشده و وقتی هم کار به او سپرد می‌شود، تیمش توسط دلال‌ها بسته نشود. به هر حال به نظرم استقلال خوزستان فعلا توانایی مالی لازم را برای استخدام یک سرمربی خوب خارجی را ندارد.

او بیان کرد: حتی گفته می‌شود پیش از این که سرمربی استقلال خوزستان معرفی شود، مربیان تیم انتخاب شده‌اند و از نفراتی یاد می‌شود که قبلا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و ناموفق بوده‌اند. اگر می‌خواهیم به آینده امیدوار شویم باید از سوی باشگاه‌ها شاهد حرکات راهبردی اصولی و فوتبالی باشیم و متاسفانه افراد و دلال‌هایی که اکنون اطراف تیم‌های خوزستانی هستند، ویران کننده بوده و البته فوتبال ما را پیش از این نیز ویران کرده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار