تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۹۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری دزفول دیدن کردند
  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به افزایش آمار حضور گردشگران در این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول دیدن کردند.

حمیدرضا خادم افزود: ۳۹۶ هزار و ۴۸۰ گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون در اقامتگاه‌های رسمی دزفول اقامت داشته‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری دزفول دیدن کرده بودند که با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی هنوز ادامه دارد آمار بازدیدکنندگان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

خادم بیان کرد: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ تخت متعلق به هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، باغ ویلا همراه با اقامتگاه‌های شهری و روستایی از آذرماه تا پایان تعطیلات نوروزی رزرو هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: امید است با کمک مسوولان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان به خوبی استفاده و دزفول را به یکی از پایلوت‌های گردشگری کشور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان افزود: علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی نیز از اماکن مذهبی چون سبزقبا، رودبند و بقعه محمد ابن جعفر استقلاب کردند.

خادم گفت: برای نخستین بار حمام شاهرکن الدین برای بازدید علاقه‌مندان بازگشایی شده و در کنار حمام کرناسیان با استقبال گردشگران همراه بوده است.

وی ادامه داد: مراکز تفریحی مانند چال کندی، دره توبیرون و روستای پامنار در حال رقابت برای جذب گردشگر هستند و گردشگران زیادی به سمت خود جذب کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهار کرد: شهرستان دزفول با دارابودن مناطق تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، گردشگری آبی و مذهبی توانسته است رضایت گردشگران با هر سلیقه و هر طیفی را جلب کند.

وی افزود: با همکاری ستاد بحران و شهرداری دزفول سه مرکز دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان دختران و پسران برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شدند تا در بارندگی دچار مشکل نشوند.

خادم گفت: همچنین مساجد نیز به صورت خودجوش اقدام به اسکان مسافران نوروزی کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

شهرستان دزفول با دارابودن جاذبه‌های فراوان، گردشگران فراوانی به سوی خود جذب کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار