تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۵۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور حداکثری در انتخابات قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌الملل را ارتقا می‌دهد
 

  یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات قدرت چانه‌زنی مسئولان در عرصه بین‌المللی را ارتقا می‌بخشد.

جلیل مختار با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف سیاسی است، اظهار کرد: باید با حضور حداکثری از عزت ایران اسلامی دفاع کرد و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور و مشارکت مردم است و باید در راستای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کرده و موفقیت نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزت ایران وابسته به حضور حداکثری در انتخابات است، گفت: دوام، عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی در دنیا وابسته به حضور حداکثری مردم است.

مختار بیان کرد: مردم همواره پای کار نظام اسلامی بوده‌اند و در شرایط مختلف توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و امروز هم با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر عشق و علاقه خود را به نظام نشان می‌دهند.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را راهگشای کشور برای پیاده‌سازی مبانی اسلام در جامعه دانست و گفت: حضور مردم در سطح بین‌المللی نیز اثرگذار است.

مختار با بیان اینکه ساماندهی وضعیت اقتصادی از اولویت‌های مجلس دوازدهم است اظهار کرد: دولت چهاردهم باید با بررسی ریشه‌ای مسائل و مشکلات مردم در بخش‌های مختلف و با تعامل با نمایندگان مجلس برای رفع این تنگناها تلاش کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، کارآمدی، بااخلاق بودن و سابقه خوب را از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح برشمرد و گفت: رییس جمهور آینده باید در راستای دولت شهید رییسی گام بردارد.

  اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون ،انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار