تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار کرخه:
شعبه‌های اخذ رای کرخه آماده آغاز موج دوم حضور مردم هستند

  فرماندار کرخه گفت: شعبه‌های اخذ رای این شهرستان آماده آغاز موج دوم حضور مردم در ساعات پایانی انتخابات هستند و تعرفه‌های لازم برای شعبه‌ها تامین شده است.

محسن ستاری‌فر با اشاره به بازدیدهای میدانی از شعبه‌های مختلف اخذ رای در شهرستان‌های کرخه افزود: انتخابات در این حوزه انتخابیه با نظم، آرامش و امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی حضور جوانان در انتخابات را بسیار پرشور و دلگرم کننده دانست و ادامه داد: حضور جوانان و رای اولی‌ها در این انتخابات بسیار چشمگیر و پرشور است.

فرماندار کرخه با بیان اینکه مردم این شهرستان در حال رقم زدن مشارکتی مثال زدنی هستند، گفت: با توجه به پیش بینی افزایش حضور شهروندان در شعبه‌های اخذ رای در ساعت‌های پایانی، تعرفه‌های لازم برای تمام شعبه‌های اخذ رای تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۶۴ شعبه انتخابی در شهرستان کرخه در حال اخذ رای از مردم هستند، افزود: یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، امنیتی، انتظامی، نظارتی و بازرسی امروز کار برگزاری انتخابات در این شهرستان را به عهده دارند.

ستاری‌فر با اشاره به فراهم بودن تمام زیرساخت‌های لازم در شعب اخذ رای این شهرستان، اظهارکرد: انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم براساس چهار مولفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در حال برگزاری است.

 ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد پنج هزار نفر رای اولی هستند.

اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار