تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رای اولی‌ها؛ جوانه‌های امید امروز، آینده‌سازان فردای ایران

 رای‌اولی‌ها یا همان نوجوانان و جوانان کشور جوانه‌های امیدی هستند که حضورشان در صحنه‌های مشارکت کشور همچون انتخابات، زمینه‌ساز حضور فعال‌تر آنان در میدان توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

  آینده هر جامعه‌ای متعلق به جوانان و نوجوانان آن کشور است، جوانان و نوجوانانی که امروز پرانرژی‌تر، مطالبه‌گرتر، علمی‌تر و صریح‌تر از نسل پیش از خود به دنبال تحقق آرمان‌های کشور هستند.

جوانه‌های انقلاب که همین نوجوانان امروز کشور هستند سرمایه ایران اسلامی‌اند که آینده فردای این کشور به دست آن‌ها رقم خواهد خورد.

اگر نوجوان آگاه و روشن ضمیر، در امتداد مسیر شهدای انقلاب گام بردارد قطعا نگرانی نسبت به آینده کشور وجود نخواهد داشت چراکه بصیرت جوانان و نگاه عمیق آنان تضمین کننده هویت و ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

رای اولی‌ها به عنوان قشر مهمی از جامعه ایران، با حضور خود در پای صندوق‌های رای، اولین گام و شیوه سیاسی خود را در مرحله اجرا پیاده‌سازی می‌کنند تا نشان دهند چه میزان نسبت به مقتضیات روز و کشور آگاهند و چه میزان نسبت به آن حساسیت دارند.

رای اولی‌های خوزستان امروز در جای جای استان رای خود را به صندوق انداختند تا بگویند برای ساختن ایران مقتدر پای کار هستند.

فرسیما شهسواری، دختر رای اولی اهواز از حضور خود در پای صندوق رای برای نخستین بار ابراز خرسندی می‌کند و به خبرنگار ایرنا می‌گوید: همین که کشوری برای اداره خود از ما نظرخواهی می‌کند و به من به عنوان یک نوجوان ۱۸ ساله اجازه مشارکت می‌دهد حس خوشایند و افتخار آمیزی در بردارد.

وی می‌افزاید: احساس غرور می‌کنم که امروز توانستم به صورت مستقل برای یک کار بسیار بزرگ که انتخاب رییس جمهور است نظر خود را اعلام و در صندوق رای بیندازم من از رییس جمهور آینده می‌خواهم که توجه زیادی به جوانان داشته باشد.

محمد بابادی دیگر نوجوان رای اولی انتخابات را مساله ای مهم می‌خواند که باید در آن شرکت کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: دشمنان نظام منتظر هستند تا جوانان پای صندوق رای نروند و نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند برای همین امروز پای صندوق رای آمدم تا نشان دهم اجازه نمی‌دهیم دشمن به این کشور چشم داشته باشد.

آرین مجدی حضور خودش و دیگر دوستانش را در انتخابات نشانه حق انتخاب بیان می‌کند و می‌گوید: وقتی یک کشور برای انتخاب رییس جمهورش که مهم‌ترین شخص کشور است به ما نوجوانان اعتماد می‌کند این یعنی حق انتخاب به ما داده و برای ما اهمیت قائل است .

وی ادامه داد: من به کشورم افتخار می‌کنم و دوست دارم با رای خودم، آینده بهتری برای استان و کشورم بسازم.

شادی کیوان نوجوان دیگر که برای رای دادن به مسجد آمده است می‌گوید: من در هفته‌های گذشته قصد نداشتم رای بدهم اما پس از مطالعه صحبت‌های برخی افراد مورد علاقه‌ام در فضای مجازی و دلایلی که برای شرکت در انتخابات اعلام کردند تصمیم خودم را گرفتم و کاندیدای مورد نظرم را انتخاب کردم.

وی توضیح می‌دهد: اگر من در انتخابات شرکت نکنم در واقع به دیگران اجازه داده‌ام تا برای من رییس جمهور انتخاب کنند در حالی که من می‌توانم بنا بر سلایق خودم شخص مورد نظر را برای ریاست کشور انتخاب کنم.

براساس این گزارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شده است

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار هستند.

به منظور دریافت آرای مردم در مناطق سخت گذر، تمهیدات لازم فراهم شده به گونه ای که صندوق‌های اخذ رای توسط بالگرد به این نقاط ارسال می‌شود.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار