تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۲۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفت
رونمایی از «آقا سید»، «امام علی در آینه شعر پارسی» و «خواب خوش سحری» در رامهرمز
حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از 3 عنوان کتاب «آقا سید»، «امام علی در آینه شعر پارسی» و «خواب خوش سحری» در رامهرمز رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از 3 عنوان کتاب که ظهر امروز برگزار شد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی اظهار کرد: وقتی که به تاریخ تمدن اسلامی از صدر اسلام نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اساس و تمدن و بنیان اسلامی بر فرهنگ و قلم بنا شده است.

همایون قنواتی ادامه داد: اگر تمدن‌های قبل و بعد از اسلام را در دنیا ببینیم که چگونه بوجود آمدند و از بین رفتند مشاهده خواهیم کرد که یا براساس ساختار پادشاهان بوده و یا شهرسازی و صنعت بوجود آمده اند که اغلب از بین رفته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تاکید بر پایدار بودن تمدن اسلامی تصریح کرد: تمدن اسلامی بر اساس رابطه بین انسان و خداوند و مودت پایه گذاری شده است که تا به امروز مسیر خود را طی کرده است.

وی در ادامه افزود: با وجودی که پیامبر، تعداد یاران اندکی داشت با جهان بینی و اندیشه خود توانسته گروه گروه از آدم‌ها و قبایل را به سمت خود و دین اسلام جذب کند.

قنواتی همچنین گفت: ایرانی‌ها توانستند پایه تمدن ایرانی اسلامی را پایه گذاری کنند که میدان نقش جهان اصفهان از نمونه های بارز تمدن ایرانی اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: متاسفانه کم کاری‌های ما باعث شده که مسائل پربار فرهنگی ما به گوش جهانیان نرسد.

در این مراسم که جمع کثیری از علاقمندان فرهنگ و هنر و مسئولان شهری حضور داشتند از کتاب (آقا سید) نوشته روزعلی قربانی و کتاب ( امام علی در آینه شعر پارسی) نوشته مرضیه مفتخر و کتاب (خواب خوش سحری) نوشته علی خدامی که از نویسندگان رامهرمزی هستند رونمایی و تجلیل شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار