تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۰۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاونت مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز:
باهمراهی دانش بنیان ها بیش از ۱۰۰ هزار بشكه به نگهداشت و توان تولید مناطق نفت خیز جنوب افزوده شد


معاونت مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با کمک و همراهی دانش‌بنیان ها و مراکز عملی در دو سال اخیر، بیش از ۱۰۰ هزار بشکه به نگهداشت و توان تولید مناطق نفت خیز جنوب افزوده شده است.

محمد حسین غزل در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی نفت در تهران در خصوص چالش های تولید در مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از مخازن نفتی در مناطق نفت خیز جنوب قدیمی هستند و در نیمه دوم عمر خود قرار دارند و از این رو با چالش های متعددی رو به رو هستند.

 

وی با اشاره به شناسایی و دسته بندی کردن چالش‌های مخازن نفتی در مناطق نفت خیز جنوب و بحث های تولید، افزود: تکنولوژی هایی که برای رفع این چالش ها وجود دارد شناسایی شده و برخی از آن ها توسط شرکت های خارجی و برخی نیز توسط بومی ها در حال اجرا و استفاده هستند.

 

معاونت مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در دو سه سال اخیر با اقداماتی که به کمک دانش بنیان ها و همچنین فناوری های نوین در مناطق نفت خیز جنوب انجام شده، بیش از ۱۰۰ هزار بشکه به نگهداشت و توان تولید مناطق نفت خیز جنوب افزوده شده است.

 

غزل عنوان کرد: وضعیت فناوری های نوین در بحث حل چالش های تولید با اقداماتی که از سوی شرکت های خصوصی داخلی و دانش بنیان در دو سه سال اخیر انجام گرفته، بسیار قابل قبول است و از این رو آینده ای روشن پیش روی صنعت نفت کشور است.

 

وی با اشاره به چالش های جدی مناطق نفت خیز جنوب در بحث تولید، افزود: بحث تعمیرات، بازسازی و اصلاح تاسیسات مناطق نفت خیز جنوب از اصلی ترین چالش ها در این حوزه است. در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی نسبت به اجرای برنامه های تعمیراتی در شرایط تولید حداکثری اقدام کنیم.

 

غزل با اشاره به تعریف پروژه هایی برای حل چالش های تولید در مناطق نفت خیز جنوب، عنوان کرد: قراردادهایی را منعقد کرده ایم تا به کمک شرکت های دانش بنیان از تکنولوژی های روز برای حل مشکلات و چالش های صنعت نفت استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: فرآورش نفت نمکی، جمع آوری گازهای همراه، تصفیه پساب های صنعتی و بحث های درون چاه از جمله افت فشار و آسفالتین و... از مهمترین چالش هایی هستند که در بحث تولید با آن ها مواجه هستیم

 
:
:
:
آخرین اخبار