تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۲۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امین ابراهیمی مدیرعامل:
وظیفه‌ی شورای عالی فرهنگی، سیاست گذاری، ساماندهی، هدایت و نظارت در راستای رشد و تعالی فرهنگ سازمانی است
وظیفه‌ی شورای عالی فرهنگی، سیاست گذاری، ساماندهی، هدایت و نظارت در راستای رشد و تعالی فرهنگ سازمانی است
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، جلسه شورای عالی فرهنگی با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، علیرضا مخبر دزفولی رئیس شورای عالی فرهنگی و قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی و جمعی از معاونان، مدیران و اعضای این شورا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: شورای عالی فرهنگی بیشتر باید در ایجاد فرهنگ سازمانی سیاست گذاری نموده و بر مبنای تولید و کار چینش شود. 
 
وی افزود: مهم ترین مخاطب کار فرهنگی، کارکنان هستند. در سه سال گذشته کارهای فرهنگی بسیاری انجام شده که تاثیر آن نیز چشم گیر بوده است. این شورا بر اساس دستورالعمل‌های تعریف شده، وظیفه‌ی سیاست گذاری، ساماندهی، هدایت و نظارت در راستای رشد و تعالی فرهنگ سازمانی دارد. 
 
ابراهیمی اظهار داشت: برنامه‌های مدون این شورا باید یک تقویم بر اساس سند بالادستی، بر مبنای کنترل هزینه ها انجام شود. 
 
مدیرعامل افزود: مدیران سیاست گذار در برنامه‌های فرهنگی باید نیازهای فرهنگی را شناسایی و بر اساس‌ آن نیازها، برنامه ها را مدون سازند. هدف‌گذاری برای خانواده‌ها، باید از اولویت‌ها باشد. برگزاری چهل موکب، چایخانه‌ی حرم رضوی، موکب چذابه و مراسم شب‌های قدر و تورهای گردشگری خانواده‌ها تاثیر بسزایی در ایجاد ارتباط موثر میان کارکنان و خانواده ها با شرکت داشته است. فرهنگ قدرشناسی باید در فولاد خوزستان نهادینه شود. 
 
وی افزود: جامعه ما نیاز به ایجاد انگیزه و شور و شادی دارد. همانگونه که می دانید، برگزاری مراسمات و کاروان‌های پیاده روی از جمله غدیر بر مبنای شادی برگزار می‌شود، لیکن توجه به چنین مراسماتی و برگزاری پرشور آن، نیاز مبرم امروز جامعه است. سیاست گذاری کلان فرهنگی در این شورا و اجرای آن به‌وسیله‌ی بازوهای توانمند سازمان انجام شود. 
 
ابراهیمی در پایان برای تمامی کارکنان شرکت، آرزوی بهروزی و موفقیت در مراحل زندگی و محیط کاری را خواستار شد.  
 
علیرضا مخبر دزفولی رئیس شورای عالی فرهنگی در ابتدای این جلسه با تقدیر از حمایت‌های مدیرعامل و هیات مدیره از فعالیت های مبتکرانه فرهنگی در دوره اخیر گفت: هر کشوری اگر نتواند مولفه های فرهنگی و تمدنی خود را تثبیت کند در معرض عقب گرد به گذشته است که رهبری معظم سال ها پیش از آن بعنوان «میکروب ارتجاع» یاد کردند. 
 
وی افزود: کار فرهنگی مساوی با فعالیت های مذهبی نیست و تلاش این شورا باید در عرصه فرهنگ سازمانی و ترویج کدهای اخلاقی باشد که بصورت کتابچه ای منتشر شده و محمل خوبی برای تنوع بخشی به فعالیت های فرهنگی است. 
 
قائم مقام مدیرعامل فرهنگ سازی برای شکرگذاری، تعلق سازمانی، وجدان کاری و نظم را جزو وظایف این شورا دانست. 
 
وی از تمامی اعضای شورای فرهنگی و به خصوص واحد روابط عمومی و بسیج شرکت به خاطر تلاش موثر در اجرای کامل مصوبات شورای عالی فرهنگی قدردانی کرد.
 
مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری در این جلسه گفت: دامنه‌ی مسائل فرهنگی وسیع بوده و بی‌نهایت در محیط کار تاثیر دارد. کارکنانی که در محیط کار با انرژی به کار خود می‌پردازند، دارای یک عقبه‌فرهنگی عمیق هستند و این مساله برای مجموعه بسیار حائز اهمیت است. 
 
وی افزود: برای اجرای اخلاق کاری، نظم، پذیرش، تاب‌آوری، جانشین‌پروری، فرهنگ سازمانی در جامعه و محیط کار، می‌شود از آموزه‌های دینی استفاده نمود. برای مثال با اجرای مسابقات فنی در محیط‌های صنعتی، می‌توان مباحث دینی و مذهبی را ترویج نمود.
 
محمد جامعی مدیر روابط عمومی در این جلسه با شکر خداوند بابت انجام کارهای فرهنگی گفت: پس از افول کارهای فرهنگی در شرکت، در سال‌های اخیر با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، شور و نشاط خاصی در میان خانواده‌ها بوجود آمده‌ است. 
 
وی با اشاره به برگزاری ۵۲ تور گردشی برای خانواده کارکنان اظهار داشت: با حضور خانواده‌های کارکنان در محیط شرکت، درک متقابل در میان آنان افزایش یافته است. 
 
جامعی درخواست نمود: با فعال‌سازی مجدد فرهنگ سرای امور فرهنگی شرکت بتوانیم خدمات فرهنگی بسیاری به خانواده کارکنان ارائه نماییم. 
 
حجت الاسلام موسی بهاالدینی دبیر شورای عالی فرهنگی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: شورای عالی فرهنگی از اسفندماه ۱۴۰۰ با اهتمام مدیرعامل محترم تشکیل و به‌صورت مرتب جلسات آن برگزار شده است.  
 
وی افزود: با رویکرد واحد روابط عمومی و استفاده از خلاقیت موجود در میان کارکنان شرکت، کارهای فرهنگی شامل: موکب‌های اربعین حسینی، خادمی چایخانه‌ی حرم امام رضا (ع) و موکب چذابه انجام شده است.

بهاالدینی افزود: اثر بخشی کارهای فرهنگی، به‌مراتب بیشتر از خود کار فرهنگی اهمیت دارد. در کنار برگزاری مراسم‌ها، ایجاد فرهنگ سازمانی نیز مهم می‌باشد. 

 

وی با تشکر از زحمات معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی افزود: کارهای فرهنگی انجام شده از سوی واحد روابط عمومی در سالیان اخیر، قابل تقدیر است. 

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در حاشیه این جلسه حکم عضویت در شورای عالی فرهنگی شرکت به بهرام رضائیان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعطا شد.

:
:
:
آخرین اخبار