تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۹۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال:
مالکیت معنوی استقلال و پرسپولیس بیش از 290 میلیارد تومان است
عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال با تشریح دیدگاه‌هایش در رابطه با خصوصی‌ شدن سرخابی‌ها گفت که رقم 290 میلیاردی در نظر گرفته شده برای این دو باشگاه، کم است.

دکتر علی تاجرنیا درباره خصوصی‌ شدن باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اعتقاد من این است که خصوصی‌ شدن استقلال و پرسپولیس یک تفاوت بزرگ با سایر بنگاه‌های اقتصادی دارد و آن هم اینکه این دو تاثیرات اجتماعی خودشان را حمل می‌کنند. در حال حاضر وضعیت این دو تیم و نگاه دولتی به آن‌ها حواشی‌ای ایجاد کرده و با کوچک‌ترین اتفاقاتی شاهد تغییرات در دو باشگاه هستیم. یک مساله هم وجود دارد و آن اینکه اگر باشگاه خصوصی شود، تهدید اینکه مالک بعد از مدتی باشگاه را به سمت سراشیبی ببرد و یا اینکه مشکلاتی برای باشگاه ایجاد کند، وجود دارد.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم بهتر است خصوصی شدن باشگاه استقلال و پرسپولیس طی یک پروسه مدت‌دار صورت بگیرد و دولت در گام نخست بخشی از سهام خودش را در اختیار چند شریک قرار دهد چرا که ماهیت این دو باشگاه به شکلی است که نمی‌توان آن را در اختیار یک فرد قرار داد.

عضو سابق هیات مدیره استقلال در ادامه با اشاره به اینکه باید اهلیت خریدار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از سوی وزارت ورزش تایید شود، گفت: یک نکته هم باید مورد توجه قرار بگیرد و آن اینکه یک سهامدار و یا مالک باید حق تصمیم‌گیری داشته باشد و این حقش از سوی وزارتخانه به صورت رسمی پذیرفته شود، ولی به گونه‌ای نشود که مالک پولی بدهد اما همچنان در ساختار مدیریتی باشگاه‌ صاحب حق نباشد. وزارتخانه‌ها باید به خریدار تعهداتی بدهند تا نسبت به خرید باشگاه دلگرم شود. مثلا اگر ماجرای حق پخش تلویزیونی را به هر دلیلی بخواهند به مالک ندهند، اتفاق خوبی نخواهد بود. هرچند که اصل خصوصی‌سازی دو باشگاه کار بسیار مفیدی است.

تاجرنیا در پایان در پاسخ به سوالی درباره قیمت سرخابی‌ها که 290 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، عنوان کرد: ما می‌دانیم که این دو باشگاه بدهی‌هایی هم دارند که البته رقم این بدهی‌ها در مقابل عدد قیمت‌گذاری شده روی باشگاه، چیزی به حساب نمی‌آید. من فکر می‌کنم رقم 290 میلیارد تومان که برای استقلال و پرسپولیس قیمت‌گذاری شده است، با توجه به ارزش مالکیت معنوی این دو باشگاه رقم کمی است و باید رقم بیشتری قیمت‌گذاری می‌شد. در نهایت باید گفت با توجه به مجموعه شرایطی که در واگذاری این دو باشگاه وجود دارد، شرایط قابل قبولی را می‌توانم تصور کنم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
:
:
:
آخرین اخبار