تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۹۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل ارشاد خوزستان:
هنر غرب استرس و اضطراب را به مخاطب تزریق می‌کند
جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صبح چهارشنبه (17 دی 93) با حضور مهرجردی، مشاور معاونت هنری وزیر، فتحی، مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، روسای ستادی و روسا و سرپرستان ادارات شهرستانی در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این جلسه گفت: باید در جهت رشد و توسعه استان بیش از پیش تلاش کنیم و فضایی به وجود آوریم که بسیاری از آسیب های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را با کارهای فرهنگی رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان دارای تنوع قومی بسیار است و امیدواریم با پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی بتوانیم فضای فرهنگی بهتری در استان به وجود بیاوریم و در مسیر رشد و اعتلا و توسعه فرهنگی گام برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در این چند ماه توانستیم نگاه تازه‌ای بین مدیران، هنرمندان و مخاطبان ایجاد کنیم. معتقدیم حوزه فعالیت ما گسترده‌تر برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها است و خودمان را مسوول دانستیم که با استفاده از قدرت هنر برای رفع مشکلات و کاستی‌ها بکوشیم.

قنواتی به هنر اسلامی اشاره کرد و گفت: هنر اسلامی هنر آرامش و راحتی خیال است و در مقابل هنر غرب استرس و اضطراب را به مخاطب تزریق می‌کند. متاسفانه آن قدر که هنرمندان نسبت به هنر غرب شناخت و آگاهی دارند نسبت به هنر اسلامی ندارند و باید برای شناخت بهتر هنر اسلامی تلاش بیش‌تری کنیم.

او بیان کرد: هنر اسلامی عمدتا معنویت، عرفان و آرامش را در فضا منتشر می‌کند و ما امیدواریم با ایجاد فضای آموزش و پژوهش در این مسیر گام برداریم و کارهای ماندگار انجام دهیم و فرهنگی را گسترش دهیم که از دل مردم برخاسته باشد.

در ادامه جلسه مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی و مشاور معاونت هنری وزارتخانه در خصوص معرفی حوزه کار خود سخن گفت و سپس معاونان اداره کل و روسای شهرستان ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین در این نشست مهرجردی و فتحی به عنوان نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش ارزنده اداره کل در برگزاری نمایشگاه بیست و سومین اجلاس نماز و دیگر فعالیت‌های اداره کل در این بخش تقدیر کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار