تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمام تلاش‌ها برای تامين اعتبار فرهنگسرای هفتكل
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان این که این اداره به حضور فعالان و صاحب ‌نظران در حوزه فرهنگ، هنر و تقویت جریان‌های مطالعاتی از طریق پژوهش های فرهنگی نیاز دارد افزود: باید از کارهای تبلیغاتی بی‌اثر فاصله گرفت و به عمق فعالیت‌های فرهنگی توجه کرد تا به یک جریان مستمر و عمیق برسیم.

همايون قنواتی در نشست صمیمی با هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری شهرستان هفتکل با بیان این که شهرستان هفتکل دارای تنوع‌های قومی و فرهنگی بوده که این امر سبب مستعد بودن این شهرستان در تمام زمینه‌های فرهنگی است اظهار کرد: باید این استعدادها را مورد توجه قرار داد و در مسیر صحیح و به نفع شهرستان و پیشرفت و شکوفایی این شهرستان از این ظرفیت‌ها بهره برد.

وی با اشاره به وجود اقشار و قومیت‌های مختلف در هفتکل تصریح کرد: باید سیاست‌ها را به سمت و سویی سوق داد که میان مردم همدلی و همکاری به‌وجود آید چراکه ایجاد این همدلی از دغدغه‌های ملی است و این همدلی و همراهی میان قومیت ها در شهرستان هفتکل می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: از یاد نمی‌توان برد که تمام کشور در دوران دفاع مقدس همیار و همدل در کنار هم از مرز و بوم کشور دفاع کردند و در این میان مردم خوزستان فارغ از هر نوع رنگ، لهجه و زبانی در تمام زمینه‌ها برای حمایت از کشور ایستادند.

قنواتی بيان کرد: یکی دیگر از مسايلی که جزو پیوندهای بسیار تاثیرگذار در حوزه فرهنگ است و باید بدان توجه کرد مساله اعتقادی بوده که ما را در این استان به هم متصل می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این امر که حوزه فرهنگ و هنر تخصصی نیست گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد عرصه‌ای عمومی برای تمام فعالان در این زمینه است و باید نظر تمام نخبگان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های اداره لحاظ شود.

وی با بیان این که برنامه‌های این اداره در زمينه سوق دادن جشنواره‌ها و برنامه‌ها از حوزه برنامه‌های دولتی به مردمی است و این امید می‌رود که با توجه ویژه به فرهنگ‌های قومی و فلکلور رضایت مردم را جلب کنیم افزود: این گونه می‌توان اقشار مختلف را به حضور در جشنواره‌های فرهنگی دعوت کرد و از فضای بسته و محدود فاصله داد.

در پایان جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این قول را به شهروندان هفتکلی داد که تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار در جهت سرعت بخشیدن به پروژه فرهنگسرای هفتکل را انجام خواهد داد. همچنين از چند تن از مسؤولان انجمن‌ها قدردانی شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار